Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Photoshop elements 5,0
- Trådstartare mimmi34
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Hej
Jag har bara version 5 så jag vet inte riktigt vilken funktion du är ute efter men med "Bild-Ändra storlek- Ändra storlek på arbetsyta" kan du lägga till en färgad kant runt din bild.
Det finns också möjighet att lägga till en kant vid utskrift i utskrifts dialogrutan.
Eller kanske är det något helt annat du söker?
Mvh
Anders
Jag har bara version 5 så jag vet inte riktigt vilken funktion du är ute efter men med "Bild-Ändra storlek- Ändra storlek på arbetsyta" kan du lägga till en färgad kant runt din bild.
Det finns också möjighet att lägga till en kant vid utskrift i utskrifts dialogrutan.
Eller kanske är det något helt annat du söker?
Mvh
Anders
mimmi34
Aktiv medlem
Tack , denna låg i effecter förut & hette Passepartout
du markerade bilden hur du ville ha kanten sen la du till denna Passepartout
& kunde färglägga i vilken färg man ville, Jag använde denna funktion då jag gjorde mina mallar till mina bilder , men det verkar inte funka längre ?
Det är ju dåligt av dem att ta bort en sådan funktion tycker jag,
men jag får leta vidare...
Tack igen!
& kunde färglägga i vilken färg man ville, Jag använde denna funktion då jag gjorde mina mallar till mina bilder , men det verkar inte funka längre ?
Tack igen!
Lena W
Aktiv medlem
wfs) (mimmi34 skrev:
Har fyran - det finns ingen meny som heter Effekter.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Jorden rundt??

Passepartout är månne på väg jorden rundt...kommer kanskje tillbaka om 80 dagar.
Inte i min 4.o heller, Lena...själv om den är EngelskLena W skrev:
Har fyran - det finns ingen meny som heter Effekter.
Passepartout är månne på väg jorden rundt...kommer kanskje tillbaka om 80 dagar.
AFJ
Aktiv medlem
wfs) (mimmi34 skrev:
Tack igen!
Provade du "ändra storlek på arbetsyta"? Den ger ju den effekten som du beskriver ovan.
Mvh
Anders
Lasse C
Aktiv medlem
wfs) (mimmi34 skrev:
denna låg i effecter förut & hette Passepartout
Hej, Marie!
Vilken version hade du innan femman? På svaren du fått låter det som att du hade fyran, men jag ville kolla ändå.
Tyvärr är det inte helt ovanligt att de tar bort en del funktioner i nya versioner. Ibland råkar det vara funktioner man själv använder mycket och då är det ju trist.
Dessutom är det ju ganska svårt att få så detaljerad information, t ex om speciella funktioner finns kvar eller inte, innan man uppgraderar.
Jag läste på nätet om en kille som uppgraderade från Elements 3 till 4, men blev så besviken på att de tagit bort en funktion han använde mycket, att han till slut gick tillbaka till trean.
Vänliga hälsningar.
Lasse C
mimmi34
Aktiv medlem
Lasse C skrev:
Hej, Marie!
Vilken version hade du innan femman? På svaren du fått låter det som att du hade fyran, men jag ville kolla ändå.
Vänliga hälsningar.
Lasse C
Jag hade 4.0 innan & jag vet oxå då jag bytte från 3;an till 4,0 att det var mycket som fattades, det är ju jobbigt att få börja om varje gång man uppgraderar...
Får försöka lista ut om man kan göra på något annat sätt kanske
Tusen tack för ditt svar iallafall!
Mvh Marie