Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop hänger sig vid högdagrar osv

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
När jag vill välja att justera högdagrar och skuggor under "bild/justeringar" så hänger sig photoshop...enda sättet att stoppa det är ctrl-alt delet...det som händer är att jag får upp senaste justeringen av högd/skugg på bilden och så får jag en pipett...klickar jag nånstans på bilden så väljer den färg...högerklickar jag få får jag upp "punktprov, 3x3 medel, 5x5medel samt kopiera färg html" men inget händer om jag väljer nån av dem...vill jag stänga bilden eller så så får jag bara ett ljud i högtalaren...det dyker heller inte upp den där justeringslisten för högdagrar och skuggor som man brukar kunna mixtra med...

Det här hände efter jag tog hem senaste uppdateringarna för photoshop cs2 för nån vecka sen...måste jag installera om skiten nu eller??

Mja, låter väldigt mysko. Har du provat att ringa supporten? Ett annat sätt är ju att lägga på kurvor som en justeringslager och justera samma saker där. Har du testat det?

hahahaha, sorry, det hängde sig inte, justeringsfönstret hamnade utanför bild pga fel upplösning på skärmen...fan vad pinsamt

ANNONS
Götaplatsens Foto