Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
44.9sec

känns som jag leder ;)


AMD64 dualcore 3800x2 @ 2500Mhz (2000orginal)
2GB ram @ 209Mhz (200orginal)
Mängder med diskutrymme (2TB+)


men jag har twekat min dator rätt ordentligt, jag får t.ex. 2975MB/sec i memtest86 nu, med orginalinställningar fick jag 2300MB/sec

ps. datorn är inte nybootad, den har varit igång i många dagar och använde innan testet 8%cpu och 1.06GB ram utan Photoshop
 
ThomasC skrev:
Inlägget innan ditt är väl den bästa tiden hittills??

Edit: Fosnes hann före [/B]

stämmer, han skrev sitt samtidigt som jag skrev mitt :)

Eveningstar skrev:
Ni måste göra riktigt bra bilder med så snabba datorer!

Självklart, minst dubbelt så bra bilder!

nej, men jag slipper vänta eviga tider :) och bildredigering är inte det enda jag gör, jag är juh nörd oxå :)
 
175,6 sekunder med AMD 2400 och 1 GB RAM. Tur att jag inte sitter och radialblurrar hela dagarna.
 
Eveningstar skrev:
Ni måste göra riktigt bra bilder med så snabba datorer!

Det blir inte bättre bilder.....men fler per tidsenhet.

Om jag kommer hem med 350 bilder i RAW från ett jobb, och behöver göra grundbearbetningen relativt snabbt, är varje tidsvinst av värde.

Jag förstår faktiskt inte alls ditt inlägg??
 
Amd X2 4200 dual core (oklockad)
2GB minne
33,7 - även om jag håller med föregående talare om att jag inte tar bättre bilder för det så är det trevligt med prestanda när man fixar med högupplösta bilder!

Sorry Repost - raderade serienummret =)
 

Bilagor

  • trevligt.gif
    trevligt.gif
    11 KB · Visningar: 4,088
Gjorde om testet, nybootad burk


33.6sec
AMD64 dualcore 3800x2 @ 2500Mhz (2000orginal)
2GB ram @ 209Mhz timing 2-3-2-5(T1) (200, 3-3-3-7(T2) orginal)
Mängder med diskutrymme (2TB+)
 
100 sekunder

* Dell Dimension 8300
* Intel Pentium 4, "hypertreading technology" 3.00 GHz, 800 MHz FSB
* 2 GB internminne (DDR400)
* Svensk XP Pro med servicepack 2
* Photoshop CS

F-Secure Anti-virus Client Security var igång och naturligtvis allt det XP på eget initiativ håller igång i bakgrunden.

Om datorn varit igång hela dan eller om den är nybootad verkar ge samma resultat plus minus några sekunder.
 
Suck...

76,6s P4 3Ghz 1Gb minne CS2...
Win XP Pro, service pack 2 (nyformaterad och fräsh sedan ett par veckor)

På skoj drog jag ur en minnesmacka och provade med endast 512 Mb istället med reultatet 139,6s...

M.a.o. så går det runt minuten snabbare med 1Gb minne kontra 512Mb!

Så om den algoritmen stämmer så blir det att jaga upp systemet med mer minne ganska snart!

Verkar återigen som om mycket minne har bättre effekt på prestandan än ex.snabbare cpu.
Åtminstone med applikationer typ Photoshop...

/ R
 
Ollster skrev:
Ha ha, jag är nog sämst av alla 443 sek!

G4 450 mhz
768 RAM
OS 10.3.9
PS CS

kanske dags för en G5...

Du är kanske inte sämst. Nyss försökte jag mig på bearbetningen i mitt PS Elements 3. Det tog några minuter, men den där funktionen Timing kunde jag inte hitta. Jag har en G4 450 MHz med 384 Mb RAM, OS X 10.2.8. Spelar det här egentligen någon roll? Det är ju ändå slutresultatet som räknas. Ingen som ser ens bilder vet hur mycket jobb som ligger bakom dem och hur lång tid det tog att få till det.
 
jimh skrev:
175,6 sekunder med AMD 2400 och 1 GB RAM. Tur att jag inte sitter och radialblurrar hela dagarna.

Jag fick samma tid med samma minne och samma CPU. Kör CS, inte CS2 och har typ 100 andra applikationer igång (2 Databaser, TV, office...)

Bootar sällan om.

Nu måste jag fixa mer minne och CPU. Är CS2 snabbare?
 
168 sekunder med CS2. Jag har Mac Mini 1,25GHz med 512MB minne. Safari, mail, ett terminalfönster och Finder har jag igång samtidigt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS