Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Piratbatteri 1DmkII

Produkter
(logga in för att koppla)

Pall

Aktiv medlem
Tänker köpa ett pirat batteri till 1DmkII, NP-E3. Det billigaste jag hittat i sverige finns på www.24.se. Där kostar det 295 kr plus frakt. Någon som har handlat där och kan berätta om kvalitén på batteriet?

Inget direkt svar på frågan men jag kan tipsa om Ebay. Jag har 3-4 piratbatterier som jag köpt därigenom, alla för £1 + frakt (har väl landat på cirka 50:- per batteri inkl. frakt när jag köpt ett åt gången). Inga gummitätningar men annars helt perfekta. Bättre mha än orginalbatterierna och håller bra även i praktiken.

Har nyss fått mitt batteri ifrån www.24.se.

Snabb leverans. Dock verkar låset vara av plast. Tänker kolla om man kan kan byta låsmekaniken från originalbatteriet. Den är på laddning nu.
/ Krille

Nu har jag testat piratbatteriet. Är missnöjd med låsningen, glider ur lite så att det blir ingen batterikontakt i kameran.Men löste problemet enkelt genom att byta låsningen med originalbatteriet, och då fungerar det som det ska. Det är bara 2 små skruvar. Så mitt tips är att byta ut låsningen på piratbatteriet innan ni kasserar originalbatteriet.

/ Krister

ANNONS
Götaplatsens Foto