Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piratbatteri till Canon EOS 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)
512 ska passa i kameran iaf och jag har inte köpt något vertikalgrepp än. Däremot blir man ju lite misstänksam mot att de skriver med 522 i beskrivningen. Kollade upp vad det var för batteri, och det är större rent fysiskt så då lär det inte gå in varken i kameran eller i vertikalgreppet :(

Cyberphoto säljer ett batteri som ska motsvara BP-511: Uniross VB-101758 1200mAh Li-ion.

Någon som har några erfarenheter av detta batteri?

Det är visserligen inte speciellt mycket billigare än Canons originalbatteri (kostar 750:) men det har ju 100 mAh högre kapacitet.

Finns det även andra pirattillverkare av detta batteri?

Kjell och company har något:
Batteri typ Canon BP-511
7,4V/1300mAh 449:-
Är det något man vågar satsa på?

//Micke

Hade ett Hama till min D30

och det har lagt av. Däremot är det äldre orginalbatteriet still going strong. Faktiskt lika bra som mitt helt nya BP-511. Ang Kjells batteri som tillverkas av GP? så vet jag ej, men GP brukar ju göra bra batterier.

//Jens

fotohörnan har ett batteri som har 100mAh mer effekt än canons bp-511. Kommer inte ihåg märket men det är silverfärgat iallafall, lägre pris har det dessutom.
Funkar fint.

dsmannen skrev:
fotohörnan har ett batteri som har 100mAh mer effekt än canons bp-511. Kommer inte ihåg märket men det är silverfärgat iallafall, lägre pris har det dessutom.
Funkar fint.

Fotohörnan,var då? Finns dom på nätet eller var ligger dom?

mvh

ANNONS
Götaplatsens Foto