Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Piratbatterier i MB-D80

Produkter
(logga in för att koppla)

kvarmans

Aktiv medlem
Har för inte så länge sedan köpt en D80 och skulle nu vilja köpa ett grepp till denna. Men frågan är eftersom man kan se batteriinformationen så detaljerat och hur många bilder man tagit på en laddning med originalbatteriet, så undrar jag om detta går med piratare också.

Har kollat på batterier på kaffebrus, men undrar om det är någon kör sitt grepp med sådana batterier och isf hur funkar det?

Jag kan inte svara med 100% säkerhet eftersom jag inte provat MEN eftersom sk piratbatteriter (dumt uttryck egentligen) funkar alldeles utmärkt i kameran torde det heller inte vara några problem i greppet.

Jag kör ett original och ett pirat från Kjell&co. Det funkar utmärkt i min MB-D80. All batteriinfo visas normalt.

Kan bara rekomendera

Ropade in ett på tradera till min D70s 2400 mAh mot 2000 mAh "org" & till råga på det till en 4:e del av priset. Fungerar kanonbra.

Jag kör ett orginal och ett pirat i mitt delta(billigt bra batterigrepp f.öv.)
Och det funkar alldeles utmärkt. köpte mitt på tradera av "batterimannen".

har dubbla uppsättningar batterier till mitt grepp..
1. orginal + random pirat
2. 2xandra random pirat

det jag irriterar mig på är att under hela det första batteriets livlängd är mätaren på full. Det är första när det andra batteriet tar över som mätaren följer med (precis som med 1 batteri). vet inte om det beror på att jaginte kört med dubbla original eller för att det är för att man ska kunna använda greppet med 1 batteri?

ANNONS
Götaplatsens Foto