Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plugga Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

jokkling

Aktiv medlem
Hej!

Jag är lite sugen på att utöka mina kunskaper inom efterbehandling. Jag använder för närvarande photoshop cs och har kört photoshop i flera år så jag är inte helt nybörjare. Till min fråga... Jag tänkte att jag skulle köpa mig nån bra PS-bok så att jag kan utvecklas lite. Framförallt vill jag lära mig att jobba mer med färger och nivåer och så vidare. Har någon ett bra tips på vad man ska köpa?

Hej!

Var i exakt samma situation som dig och läste att många rekommenderade Photoshop CS för digitalfotografer. Så den boken är på väg till mig nu från Adlibris, tillsammans med National Geographic - Den stora f-o-t-o-g-u-i-d-e-n

Ska bli spännande läsning.

Edit: Fick tydligen inte skriva det sista ordet
i den sista boktiteln i det här forumet. Vet ej varför, men så heter den i alla fall.

sådär! nu har jag beställt Photoshop CS för digitalfotografer! Får börja med den iaf =) Tack för tipset!!!

Det var precis en tråd om detta i ett annat forum: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=39288

Kontentan där: Om du är ute efter djupare om just fotografier är Martin Evenings: Photoshop CS2 for photograpers ett bra val.

Likaså Katrin Eismanns Photoshop CS Restaurering och Retuschering (recension).

Men om det är Kelbys bok du köpt är du säkert inte missnöjd för den är full av bra och snabba "recept". De andra två ligger ribban över den.

ANNONS
Götaplatsens Foto