Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pocket wizard
- Trådstartare Fotomange
- Start datum
danielblom
Aktiv medlem
Har vanliga Pocket Wizzard, plus tror jag den heter, med en sändare och två mottagare. Har hört att den är bättre än multimax eftersom displayen lätt kan spricka + att det är mindre high tech i den gamla= mindre saker som kan gå sönder.
Jag har bara en synk sladd rakt in i min pocket wizzard och en liten adapter som konverterar synk sladds kontakt till en liten stick propps kontakt (som det är i pocket wizzard).
Vet inte om det är synk sladds utgång på den blixten du pratar om men om inte så går det att köpa en sådan adapter som man bara sätter på under blixten, finns på t.ex scandinavian photo, det är en hama produkt.
Ska tillägga att dom är helt oslagbara och mkt andvändbara.
Jag har bara en synk sladd rakt in i min pocket wizzard och en liten adapter som konverterar synk sladds kontakt till en liten stick propps kontakt (som det är i pocket wizzard).
Vet inte om det är synk sladds utgång på den blixten du pratar om men om inte så går det att köpa en sådan adapter som man bara sätter på under blixten, finns på t.ex scandinavian photo, det är en hama produkt.
Ska tillägga att dom är helt oslagbara och mkt andvändbara.
lynxx
Avslutat medlemskap
Jag har 2 st små blixt-tändare från Hama.
Den mindre tänder från c:a 10m avstånd och saknar kontakt för synk-kabel men den större, som tänder från c:a 20m har kontakten.
Jag använder bara synk-kabeln till ljusmätaren.
Bägge har blixtskor på både över- och undersida(hane och hona).
Priserna har jag för mig låg på 300 respektive knappt 500:- hos en fotohandlare för något år sedan.
Ett par av mormors gamla paraplyer och ett par frigolitskivor och du har en komplett fattigmansstudio??
Den mindre tänder från c:a 10m avstånd och saknar kontakt för synk-kabel men den större, som tänder från c:a 20m har kontakten.
Jag använder bara synk-kabeln till ljusmätaren.
Bägge har blixtskor på både över- och undersida(hane och hona).
Priserna har jag för mig låg på 300 respektive knappt 500:- hos en fotohandlare för något år sedan.
Ett par av mormors gamla paraplyer och ett par frigolitskivor och du har en komplett fattigmansstudio??