Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Polisen i Lund söker ägare av stulna kameror

Produkter
(logga in för att koppla)

flutte

Aktiv medlem
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=445204522243473&set=a.343246539105939.75929.343147309115862&type=1

I samband med en husrannsakan den 6 juni så hittades ett antal stulna kameror med tillbehör. Kameramodellen är Casio Exilim EX-275, 7.2 Megapixel (se bild). Batteriladdarna är uppmärkta med nummer(från 52) och med en dubbelhäftande tejp på undersidan.

Det fanns några bilder i kamerorna. En bild var tagen på en kvinna 16-20 år, mörkt långt hår, stora röda glasögon, svart hästskopiercing i näsan. I örat finns ett örhänge, en s.k svart plugg.

En annan bild kommer troligtvis från den miljö där kamerorna kommer ifrån (se bild (i länken)).

Vet du något om kamerorna eller vem de kan tillhöra? Känner du igen lokalerna från bilden?Känner du igen signalementet på kvinnan?

Ring utredare Magnus, 010-5614146 (ej bemannad dygnet runt) eller 11414.

Det går även bra att skicka tips via mail till tipsapolisen.skane@polisen.se.
 

A.Dent

Aktiv medlem
Eeee ?? Varför vidarebefodra en ägarförfrågan från polisen på en (billig) kompaktkamera som slutade säljas för 5 år sedan? Den är inte ens värd busspengarna det skulle kosta att hämta den om man bodde i samma stad.

Kan jag få tillbaka de 5min av mitt liv som jag nyss slösade bort ? ;-)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Må så vara, men 5 minuter?!?! Du menar väl ändå inte att du läser så extremt långsamt? Bör väl snarare röra sig runt 20 sekunder vid normal lästakt. :)
.
 

A.Dent

Aktiv medlem
Må så vara, men 5 minuter?!?! Du menar väl ändå inte att du läser så extremt långsamt? Bör väl snarare röra sig runt 20 sekunder vid normal lästakt. :)
.
Nu skrev du nog lite för fort, jag hinner inte läsa :)
5min inkl googling på kameramodell och skrivande av inlägg. (nu försvann 2 min till...)
;-P
 

Grimmer

Aktiv medlem
Det är ju inte värdet i pengarna det handlar om, utan bevisvärdet. Inte lätt för polisen att fastställa att det ät stöldgods om ingen annan säger sig äga prylarna.
 

Indy

Aktiv medlem
Det största värdet med en kamera anser jag är bilderna för det är väl därför man har kameran eller?
Här fans tydligen tagna bilder som kanske den som fotograferat vill ha kvar.
 

flutte

Aktiv medlem
Det är ju inte värdet i pengarna det handlar om, utan bevisvärdet. Inte lätt för polisen att fastställa att det ät stöldgods om ingen annan säger sig äga prylarna.
I det här fallet rör det sig dessutom uppenbarligen om flera exemplar av kameran. Om det är stöldgods (behöver ju inte nödvändigtvis vara det, även om det är mycket troligt), så kan det ju vara så att det stulits en mängd andra saker vid inbrottet, som inte dock påträffats vid just den aktuella husrannsakan. Vidare har tjuven troligen skadat dörrar/fönster eller liknande i samband med inbrottet.

Det totala värdet som personen är skyldig försäkringsbolag och målsägande kan ju lätt överstiga marknadsvärdet av en enstaka gammal kamera.
 
ANNONS