Annons

Polisfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

annelito

Aktiv medlem
har ni tillgång till utrustningen efter arbetestid?

------------------------

Ja det har vi! Det uppmuntras att vi ska lära oss utrustningen och då är det ju så klart givet att man tar med sig den hem och tränar, tränar, tränar. Sen är det ju så klart mycket så att man använder den även om man kan den, men det är ju för att man ska hålla det färskt.

Så klart att man använder utrustningen som man trivs med och har tillgång till, om man inte har den själv. Det är ju en förmån man har inom jobbet. :)
 

pola

Aktiv medlem
det där med att vara polisfotograf verkar vara mer och mer intresant...
att till och med uppmuntras att ta hem utrustningen och prova på, kanon!
 

annelito

Aktiv medlem
...att till och med uppmuntras att ta hem utrustningen och prova på, kanon!

-----------------------

Javisst! Det är super!
 

pola

Aktiv medlem
har en känsla att det inte finns så många tjänster lediga och speciellt inte i
en småstad som ö-vik...
söker de via arbetsförmedlingen eller?
 

annelito

Aktiv medlem
söker de via arbetsförmedlingen eller?

-------------------

I mitt fall var det så att dom sökte en vikarie till fotoavdelningen och jag var skriven hos arbetsförmedlingen där jag bl a kunde ta fotojobb. Så det var tur att jag hade specificerat vad jag ville jobba med för annars hade dom missat mig.

Jag visste inte ens om att dom sökte någon för oftast söker dom internt efter någon och sedan om dom inte hittar så söker dom utanför "huset". I alla fall var det så för mig.

En dag ringde telefonen hemma hos mig, jag var arbetslös, och en röst sa: "Hejsan, jag heter XX och ringer från polisen...". Och så fick jag komma på intervju och tjaa, som dom säger, "the rest is history".

Det här är ju inget jobb som växer på träd och man ska nog ha mycket tur eller hamna på ett bananskal och ta riktig sats! :)
 

pola

Aktiv medlem
vad bra att man kan skriva upp sig på arbetsförmedlingen, har ingen aning om det eftersom jag aldrig varit där.
Tror att jag ska börja med att komma in i ungdomsdel i lokal tidningen.
 

annelito

Aktiv medlem
Tror att jag ska börja med att komma in i ungdomsdel i lokal tidningen.

-----------------------------

Det kan nog vara bra, att få lite erfarenhet så att man sedan har någon slags bakgrund i fotobranschen. Man ska ju ha någorlunda koll på vad det är man ska göra i jobbet.

Lycka till!
 
ANNONS