Jag gjorde så här, tyvär inga bilder på det jag skall beskriva, men idén kanska kan hjälpa.
Jag käpte en ryggsäck som man kan fälla ut en stol på. På den bakre kanten lät jag svetsa fast en metall ring som jag kunde tär en smal tält stång igenom. Jag gjorde även en anordning som hållfast denna stång vid marken.
Toppen va stången var ihålig och i detta kunde man trä ner ett paraply som jag hade kapas skaftet på. Nu hade jag som ett parasoll fastsatt på ryggsäcken.
Sedan limmade jag och sydda fast en orange pressänning runt paraplyt men tog till så läng bit att den med lätthet nådde ända ner till markem. Jag lät skatven som blev bakom mig vara öppen så det blev som en inngång, men vill man kan man ju limma ihop även denna sida och sedan tyfta pressänningen när man går in.
Framtill klippte jag ut en fyrkant och efter en ligen stund hade jag lyckats gära en lyte lycka jag kunde fälla upp och fotografera igenom.
Det blir ganska trångt och inte stort och mysigt som ett tält, men det skyddar mot regn.
Jag valde orange för att synas i fall nått händer, men jag trot inte djuren betraktar orange anorlunda än någon annan färg.
Skall försöka göra en skiss.