Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portfolio???

Produkter
(logga in för att koppla)

Fey

Medlem
Hej! Jag ska söka till en fotoutbildning och behöver skapa en portfolio till ansökningen.

Nu är min fråga... Vart får man tag på en portfolio? Eller några tips på hur man gör en snygg... Monteringen av bilderna och upplägget klarar jag själv jag behöver bara själva "mappen"

Någon som vet vart jag kan hitta det jag söker???

/Therese

Matton är bra

De flesta välsorterade konstbutiker har dem, och de finns i så många olika storlekar och material. Mitt tips är www.matton.se. Ska du skicka in din portfolio till skolan, eller ska du visa upp den på intervju?

Huvudsaken är att den inte får vara för stor om du ska orka släpa runt den/skicka den. Sen är det bra om det går att sätta in fler plastfickor i dem, så du kan "bygga ut" den med tiden. Slutligen kan det vara bra med en dragkedja runtom hela, så att det inte kan komma in smuts eller regn på bilderna. Lycka till!
//Milla

...

Det är tänkt att jag ska skicka portfolion eftersom utbildningen ligger i Australien.
Den ska vara i A4.

Tack för tipset, jag ska kika där :)

ANNONS
Götaplatsens Foto