Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portfolio?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Vart kan jag hitta en snygg portfolio och sätta in mina bilder i?

Behöver köpa en idag...

Linis skrev:
Finns det någon butik i Sthlm som säljer portfolios från Prat ?

Vet inte om Scandinavian Photos butik i Stockholm lagerför portfolios från Prat, men de kan säkert ta hem sådana om de inte har någon inne. Har själv ett antal portfolios från Prat som jag köpt via SP's onlinebutik.

LupoSvedese skrev:
Vet inte om Scandinavian Photos butik i Stockholm lagerför portfolios från Prat, men de kan säkert ta hem sådana om de inte har någon inne. Har själv ett antal portfolios från Prat som jag köpt via SP's onlinebutik.

Vart ligger deras butik?

tjena lina.
Mattonbutiken på norrlandsg. 18 säljer pratpärmarna.
Inga sköna priser direkt men det har du säkert koll på.
Mvh/Micke

Kameradoktorn på David Bagares gata säljer också portfolios från PRAT. Och andra märken.
Kolla även Kreatima på Sveavägen.
//
Nina

Är priserna olika på Prat prämarna beroende på vilken butik man går till? På scandinaviaphotos hemsida ser inte priserna så fasligt dyra ut.

vilken rekomenderas alt. är vanligast som portfolio?

BINDERS
POST-BOOK
PRESS-BOOK
SPIRAL BOOK
EASEL BINDER
PRESENTATION CASES
PORTFOLIO
PRESENTATION BOX
DIGITAL

Jag har den här (i svart) och gillar den.

Den har utbytbara fickor vilket är bra om du inte har tillräckligt med material eller vill utöka.

Rymmer totalt 20 ark (40 bilder alltså). 10 ark ingår.

Stiffneck skrev:

Den har utbytbara fickor vilket är bra om du inte har tillräckligt med material eller vill utöka.

Är priserna olika på Prat prämarna beroende på vilken butik man går till?
De butiker jag tänker på då är: Matton, Kameradoktorn eller Yfo.

Marginella skillnader, max någon hundring. Jag brukar handla hos Kameradoktorn men nu köpte jag av Matton. Dom har många modeller att välja bland.

Det är ju bara tre minuters promenad mellan KD och Matton så det är enkelt att kolla.

Stiffneck skrev:

Köpte samma som du :)
Dock rätt dyr, runt 800:- men det var 20ark i min redan.

Magnus> Jag har samma portfolio som du men idag när en kollega bläddrade i den så föll liksom bladen ut. Är det något som är vanligt? Var skit svårt att få fast dom igen.

Nej, min går som tåget. Inga problem alls.

Spiralen på min mapp gåra att öppna ungefär på samma sätt som en vanlig pärm. Går det inte på din?

Magnus> Hur öppnar du din? Finns det någon speciell spärr/knapp för att öppna den så som en pärm?

Mvh Lina

Stiffneck skrev:
Nej, min går som tåget. Inga problem alls.

Spiralen på min mapp gåra att öppna ungefär på samma sätt som en vanlig pärm. Går det inte på din?

Hur öppnar du den? Finns det någon speciell spärr/knapp för att öppna den så som man gör på en pärm?

Mvh Lina

ANNONS
Götaplatsens Foto