Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Posta din video här!

Produkter
(logga in för att koppla)

Snuddas

Aktiv medlem
Hej! Jag har ett lite udda samlarintresse, jag samlar på sjöar i Östergötland. Har runt 2089 stycken att botanisera kring i länet så det lär räcka gott och väl hela mitt liv. Med samla menar jag göra lite research kring var och en och besöka personligen och dokumentera med foto, film, fakta och egna kåserande "Sjöspaningar".

I drygt 8 år har jag använt en bridge-kamera av bekvämlighetsskäl, en Panasonic Lumix DMC-FZ72, både för foto och film och en ZOOM H5 för ljudinspelningar. Men kamerans begränsningar gör att det blir en hel del kosmetiska ingrepp i postredigeringen. Men nu har den packat ihop så är på jakt efter något nytt.

Så här kan ett besök till en liten göl se ut på Youtube:
Trevlig video och hobby!
 
Härligt nördigt!
Tips
Försök hålla ljudnivån mer konstant. Det höjs rejält i sluttonerna.
Tack för tipset. Om det är från kamerans mick du menar så faller det sig naturligt så när jag närmar mig eller är en bit från kameran. Men jag ska tänka på att justera volymen i efteredigeringen om det blir för mycket.
 

apersson850

Aktiv medlem
Så dålig ljudkvalité som du har förstör tyvärr hela sjövideon.
Skaffa en mygga med radiosändare och koppla mottagaren till mikrofoningången på kameran. Då får du betydligt bättre ljud utan att det blir märkbart krångligare att göra inspelningen. Dessutom samma avstånd till mikrofonen hela tiden, så det blir snarare mindre krångligt.
 

zosma

Aktiv medlem
Enkel video från Wheels & Wings 2023
Filmad med Nikon Z6 och Nikon 24-200 mm, allt på frihand.
 
Senast ändrad:

MikSwe

Aktiv medlem
Häftig upplevelse! Den måste ha varit relativt nära där när den klättrade upp på stubben? Hoppas på att själv få möjlighet att fota bävrar nån gång.
Ja det var både häftigt och nära. som tur var hade jag 100-400 på kameran men det hade funkat med färre mm också :) Den fick vittring på mig ganska snabbt när den satte sig där, så det blev en kort sittning på stubben innan den gled ner i vattnet igen. Bävrar kan vara skygga men de har relativt dålig syn så tänk på vinden så brukar det går bra.
 
ANNONS