Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Postorder för den med riskpreferens (5D och 24-105 L)

Produkter
(logga in för att koppla)
Såg just en annan mysko sak med firman. De säljer nikon d100, d1h och x. borde inte dessa vara slutsålda?

Det är samma hemsida som figurererade i en annan diskussion, 61691, för någon vecka sedan angående Nikon D200.

ESS skrev:
Kan inte vara plus italiensk moms bara?

Enligt EU-regler ska man lägga på svensk moms om man handlar från Sverige. Italiensk moms betalar bara italienarna.
Men även med svensk moms är ju priset anmärkningsvärt lågt.
Dock kan man få en hint om hur seriöst företaget är om man klickar på länken "Privacy policy" i butiken... ;)

Zoso skrev:
Är det än ny regel ?
Nej, men den är lite krångligare än Mats gjorde gällande. Ett bolag i ett EU-land är momspliktigt i ett annat EU-land om det säljer till det andra landet för mer än ett tröskelvärde som skiljer sig mellan EU-länderna. I Sverige är tröskelvärdet 320000 SEK, dvs om det säljande bolaget säljer för mer än 320000 per år till Sverige så ska det ta ut svenska moms. Annars ska det ta ut lokal moms.

PMD skrev:
Nej, men den är lite krångligare än Mats gjorde gällande. Ett bolag i ett EU-land är momspliktigt i ett annat EU-land om det säljer till det andra landet för mer än ett tröskelvärde som skiljer sig mellan EU-länderna. I Sverige är tröskelvärdet 320000 SEK, dvs om det säljande bolaget säljer för mer än 320000 per år till Sverige så ska det ta ut svenska moms. Annars ska det ta ut lokal moms.

Då borde väl tex. TechnikDirekt i Tyskland vara ett av företagen som säljer för betydligt mer än 320.000:- till Sverige, men inte behöver du betala svensk moms när du handlar från dom.

kent.

Zoso skrev:
Då borde väl tex. TechnikDirekt i Tyskland vara ett av företagen som säljer för betydligt mer än 320.000:- till Sverige, men inte behöver du betala svensk moms när du handlar från dom.
Ja, och svenska myndigheter (antagligen skatteverket) har anmodat Technikdirekt att betala svensk moms på varor de säljer till Sverige. Det lär pågå ett överklagande om saken från Technikdirekts sida. Jag vet inte riktigt vad Technikdirekt har anfört för argument för att inte behöva betala svensk moms.

PMD skrev:
Ja, och svenska myndigheter (antagligen skatteverket) har anmodat Technikdirekt att betala svensk moms på varor de säljer till Sverige. Det lär pågå ett överklagande om saken från Technikdirekts sida. Jag vet inte riktigt vad Technikdirekt har anfört för argument för att inte behöva betala svensk moms.

OK !

kent

Både jag och min bror har goda erfarenheter av http://www.digital-versand.de/. Är bland de billigaste, ofta billigare än Tecnikdirekt, svarar på mail relativt snabbt, låg fraktkostnad. Nackdel är att man betalar i förskott med banköverföring (håller ju nere kostnaderna) och (för vissa) att sajt och mailkorrespondens sker på tyska (men det går att skriva till dem på engelska). Min bror fick sin 5D inom två veckor utan något strul alls.

OBS! Ovanstående sajt ska inte förväxlas med "fulregistrerade" http://www.digitalversand.de/ (utan bindestreck)!

ANNONS
Götaplatsens Foto