Annons

Pressfotograf!!

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutatmedlemskap130415

Avslutat medlemskap
Hej!

Rakt på sak, jag é sugen på att börja jobba med foto till 110% har nyss pluggat lite på ABF i Göteborg. Har fotat lite här och var, men jag skulle vilja se lite mer hur en pressfotograf för GP eller liknade jobbar.

Så jag undrar lite om nån här som fotar i Göteborg har lust att ha med mig en dag på jobbet. Jag bjuder på lunch inne i stan. Som tack för att jag fick hänga med en dag.

Kursen på ABF tar slut om två veckor så efter det skulle vilken dag som helst funka för mig.

//
Tomas Östebo
0707-300299

Det är väl enklare att kontakta en pressfotograf i GBG än att hoppas på att de läser forumen?

Sen finns det ju en del artiklar i fototidningarna om hur pressfotografer jobbar.

På grund av forumreglerna får jag inte tipsa om ett reportage om Jonas Lindkvist på DN som jag skrivit och fotat... :)

froderberg skrev:
På grund av forumreglerna får jag inte tipsa om ett reportage om Jonas Lindkvist på DN som jag skrivit och fotat... :)
Gillar denna formulering! Hoppas att du hade trevligt på söderleden, kungsgatan och de andra ställerna under kvällen, som tur var lyckades man undvika din kamera ;-) Men bra bilder på bråkmakarna blev det....

SM0SBI skrev:
Gillar denna formulering! Hoppas att du hade trevligt på söderleden, kungsgatan och de andra ställerna under kvällen, som tur var lyckades man undvika din kamera ;-) Men bra bilder på bråkmakarna blev det....

Jaha? vad hart du nu vart ute på? :)

Tomas, ring till GP och fråga - be att få tala med GP's bildchef, Jan Peter Ferneman (hälsa från mig). Du kan inte få annat än ett nej.

viiktor skrev:
varför ska han då ringa? :p

Jag tror att många som Tomas vill, men inte vågar fråga av rädslan att få ett blankt nej. Därför måste man våga fråga (därav uttrycket - "kan inte få annat än ett nej").

Hade inte jag kört motorcyckel så hade han kunnat hänga med mig en dag.

ANNONS
Götaplatsens Foto