Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pressfotograf!!

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutatmedlemskap130415

Avslutat medlemskap
Hej!

Rakt på sak, jag é sugen på att börja jobba med foto till 110% har nyss pluggat lite på ABF i Göteborg. Har fotat lite här och var, men jag skulle vilja se lite mer hur en pressfotograf för GP eller liknade jobbar.

Så jag undrar lite om nån här som fotar i Göteborg har lust att ha med mig en dag på jobbet. Jag bjuder på lunch inne i stan. Som tack för att jag fick hänga med en dag.

Kursen på ABF tar slut om två veckor så efter det skulle vilken dag som helst funka för mig.

//
Tomas Östebo
0707-300299

Det är väl enklare att kontakta en pressfotograf i GBG än att hoppas på att de läser forumen?

Sen finns det ju en del artiklar i fototidningarna om hur pressfotografer jobbar.

På grund av forumreglerna får jag inte tipsa om ett reportage om Jonas Lindkvist på DN som jag skrivit och fotat... :)

froderberg skrev:
På grund av forumreglerna får jag inte tipsa om ett reportage om Jonas Lindkvist på DN som jag skrivit och fotat... :)
Gillar denna formulering! Hoppas att du hade trevligt på söderleden, kungsgatan och de andra ställerna under kvällen, som tur var lyckades man undvika din kamera ;-) Men bra bilder på bråkmakarna blev det....

SM0SBI skrev:
Gillar denna formulering! Hoppas att du hade trevligt på söderleden, kungsgatan och de andra ställerna under kvällen, som tur var lyckades man undvika din kamera ;-) Men bra bilder på bråkmakarna blev det....

Jaha? vad hart du nu vart ute på? :)

Tomas, ring till GP och fråga - be att få tala med GP's bildchef, Jan Peter Ferneman (hälsa från mig). Du kan inte få annat än ett nej.

viiktor skrev:
varför ska han då ringa? :p

Jag tror att många som Tomas vill, men inte vågar fråga av rädslan att få ett blankt nej. Därför måste man våga fråga (därav uttrycket - "kan inte få annat än ett nej").

Hade inte jag kört motorcyckel så hade han kunnat hänga med mig en dag.

ANNONS
Götaplatsens Foto