Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Pressvästar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kiffe

Aktiv medlem
Hej hej, jag är tvungen att skaffa en pressväst. är det någon som vet vart man kan köpa dem? jag har letat efter dem ett tag nu men hittar inga. vill gärna ha en väst som det redan är tryckt press på, så jag slipper skicka den på tryck. //Kiffe

Gröna, gula eller oranga pressvästar!

Dom får du tilldelade till dig vid respektive arrangemang om du är ackrediterad. Ibland är dom till och med numrerade och dina ID-handlingar ska hänga runt halsen.
Tror inte det finns färdiga "press-västar" att köpa.

okay

okay, det var mer västar till olycksplatser, alltså röda(oranga) jag behövde. Fotar lite sånt och har hört att det e lag på sånna nu eller nått. så ud tror att ja måste trycka själv? men tack endå.

perstromgren skrev:
Har någon lust att berätta hur sådant går till? Jag är inte aspirant, men nyfiken!

Per.

Sådant ägnade jag mig mycket åt runt tjugoårsåldern. Man ringer och ljuger! Man säger att man plåtar för en tidning och får gratis inträde och bra fotoposition. Jag har plåtat massor med konserter.

Jobbigaste akrediteringsförsöket var när jag var i London -86 och ville in på en Prince-konsert. Åkte ut till Wembley och fick prata med en av Prince:s manager som hänvisade mig till skivbolaget EMI. Åkte dit och satt och pratade kanske en halvtimme med en kvinna och hade väldigt svårt att förstå vad hon sa eftersom hon i grunden var fransyska och min engelska inte var den bästa. Hon var väldigt trevlig men det blev ingen Prince-konsert.

Men nu har jag slutat ljug vilket enligt Kristina Lugn är tecken på uppgivenhet och låg ambitionsnivå.:)

Senast ändrad:
Re: Re: okay

FILM) (ulltand skrev:
Var har du hört det?
Och hur gör man om man om man inte är "press"?
Får man inte plåta då, eller vad är tanken?

Min bror berättade det, och han jobbar på ambulansen här. han sa att jag skulle skaffa en röd så att det inte går att förväxla mig med de som jobbar på olyckan (gulavästar).
Förmodligen är det inte olagligt, tror det var bror som sa något för att ja skulle skaffa en:p
Sen är det bra att ha en så att man itne får dåligt ryckte. för inte så länge sedan var det en stor olycka på E4 söder om hudiksvall, jag var där då och på vägen fram till olyckan med kameran i handen skrek en kvinna att vi fan inte skulle dit med kameror, det var så osmakligt. och visst det e inte kul när det händer olyckor, men jag är inte ute efter att blotta något offer eller ge så blodiga bilder som möjligt. De man vill se är persona, utryckningsfordon och t.ex krockade bilar. så en väst skulle inte vara helt fel i vissa lägen!

Re: Alternativt....

fujicanon skrev:
...kan man köpa en Polis-uniform.....

Ja kanske det! eller sånadär skit tajta tröjor med tryckta pistpler och sånt som brudar brukar ha iblan?:) man kanske skulle distrahera arbetet för dom andra:D Eller så får man patienterna att skratta, ett skratt förlänger livet;D

Re: OK Magnus!

fujicanon skrev:
Men Kristoffer har varit "fotograf" i en månad.
Han borde månne starta med dagis-owerall :))

Hur kort tid killen än har fotograferat så är han väl värd ett vettigt svar.

Såvitt jag kan läsa har nästan ingen av dem som svarat kunnat svara på frågan eller varit till någon seriös hjälp.

Jag har bara varit yrkesfotograf sedan 1994. Frågan är om jag ska ha rullator då?

haha, bästa svaret hittills.
Tack så mkt magnus.

Måste bara berömma dina fina bilder, var in på din sida och tänkte på en gång "åh, tänk å få assister åt en sån kille, vilken grej!"

Jag vet inte mer enn jag läser.

Kristoffer; som sejs vara fotojournalist; och i behov av rätta kläder för att utföra ett jobb........
Vet inte var han kann få en fotoväst; han uppdaterar inte sin info. på fotosidan, han tror polisen sköter om pasienter..... Lite snällt :)) kommenterade jag hans förfrågan.... till en början.
Jag hjälper gärna; men krabba skall man lära sej själv!!!

Re: Jag vet inte mer enn jag läser.

fujicanon skrev:
Kristoffer; som sejs vara fotojournalist; och i behov av rätta kläder för att utföra ett jobb........
Vet inte var han kann få en fotoväst; han uppdaterar inte sin info. på fotosidan, han tror polisen sköter om pasienter..... Lite snällt :)) kommenterade jag hans förfrågan.... till en början.
Jag hjälper gärna; men krabba skall man lära sej själv!!!

Jag fotar många olyckor,om olyckspersonalen ber mig att skaffa en väst gör jag det för att vara snäll. Jag har kommit igång bra. mitt mål är att kunna försörja mig helt på att fotografer, därför börjar jag i tid.
Även att jag inte fattar varför man ska komma och vara spydig i ett forum. och nej magnus, du är inte gamal, det finns äldre i detta forum, så din rulator kan du nog överlåta så skippar jag pyamasen med.

ANNONS
Götaplatsens Foto