Annons

Pris på ny 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem
Funderar på en 2:a kamera till min 20D.
Väljer mellan 20D och 30D för att få så likt handhavande som möjligt med min befintliga (annars hade en 350D/400D kanske varit något).

Har hittat två ställen som fortfarande har 20D i lager och säljer för 10.000:-.

Billigaste 30D ligger på 11.500:- (dvs billigaste svenska butiken som jag har förtroende för).

Så frågorna är:
- Borde det inte gå att pruta lite på 20D? Kanske lite is i magen, tills dom sänker priset ytterligare?
- Är handhavandet stort mellan 20D och 30D, eller skulle dom lätt kunna användas parallellt?
- Om det inte går att pruta på 20D och skillnaden i pris då är 1500:-, vilken ska man ta?

Andra synpunkter?

Såvitt jag har förstått det hela är 20D och 30D i princip samma kamera. Så skillnaden i handhavande är nog i stort sett noll.

Håller själv på att försöka bestämma mig för antingen en 30D eller en 400D, och har väl kommit fram till att det mest prisvärda just nu måste vara en begagnad 20D :)

Men om det är en ny kamera du är ute efter skulle jag nog ändå säga 30D. Skillnaderna är visserligen små, men det är även prisskillnaden. Jag tycker nog det hade varit värt 1500 kronor extra för de fördelarna 30D ändå har.
Vågar du dessutom köpa den från utlandet kan du ju komma ner i samma kostnad som för en 20D här hemma.

ANNONS
Götaplatsens Foto