micke80
Aktiv medlem
Har precis haft min 20D inne på service (stockholms centralservice) och när jag fick tillbaka den (har tagit ca 6v totalt) så funkar inte menyknappen.. trycker jag på den så blinkar menyn förbi och jag hamnar i "info-rutan" istället, exakt samma sak händer om jag trycker på "infoknappen". Efter upprepade tryckningar (5-20) så kan det hända att jag kommer in i menyn som jag ska men sen nästa gång så är det samma sak igen..
Det stora kruxet är bara att jag inte kan vara utan kamera igen eftersom jag har jobb som redan fått vänta för länge... *pust*
egentligen behövde jag bara få skriva av mig lite men har nån någon idé om hur man kan få hjälp/lösa problemet så vore det också klart trevligt...
/Micke
PS: Nyss hade tråden rubriken "men va *****!" (eftersom jag inte var/är på speciellt gott humör ;o) var lite sen med att ändra den). Nedan följer svaren jag redan hunnit få på den:
Björn Westerdal
(s60761)
Medlem
Prova att avlägsna alla batteri på kameran så att den blir nollställd. Ska finnas ett batteri i batteriluckan för minnet i kameran (Kolla instruktionsboken). Detta för att reset:a programvaran. Fungerar det inte med det får du nog in med kameran igen.
Magnus Fröderberg
(froderberg)
Medlem
Rubriken är fullständigt intetsägande. Ändra på den om du vill ha hjälp.
Det stora kruxet är bara att jag inte kan vara utan kamera igen eftersom jag har jobb som redan fått vänta för länge... *pust*
egentligen behövde jag bara få skriva av mig lite men har nån någon idé om hur man kan få hjälp/lösa problemet så vore det också klart trevligt...
/Micke
PS: Nyss hade tråden rubriken "men va *****!" (eftersom jag inte var/är på speciellt gott humör ;o) var lite sen med att ändra den). Nedan följer svaren jag redan hunnit få på den:
Björn Westerdal
(s60761)
Medlem
Prova att avlägsna alla batteri på kameran så att den blir nollställd. Ska finnas ett batteri i batteriluckan för minnet i kameran (Kolla instruktionsboken). Detta för att reset:a programvaran. Fungerar det inte med det får du nog in med kameran igen.
Magnus Fröderberg
(froderberg)
Medlem
Rubriken är fullständigt intetsägande. Ändra på den om du vill ha hjälp.