Annons

Problem med att uppdatera Photoshop CS4 Camera Raw

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
När jag försöker att installera uppdateringen till Camera Raw 5.4 i Photoshop CS4 64-bit på min Vista (64-bit) dator får jag följande felmeddelande. Alla versioner är på engelska.

-- Nicke

Bilagor

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    10.2 KB · Visningar: 670
Det är väl inte så enkelt som att du råkar ha Photoshop igång samtidigt som du försöker uppgradera?

Jag har aldrig sett felmeddelandet, så jag vet inte om du försöker uppdatera automatiskt via Help > Updates... eller manuellt. Om du inte provat manuellt så gör det och följ instruktionerna nedan (från read-me filen). Säkerställ att du inte har några andra gamla plug-in filer liggande i filstrukturen, då måste du radera dem först. Ladda ner programfilen härifrån:

http://www.adobe.com/support/downloads/thankyou.jsp?ftpID=4518&fileID=4217

Windows® Vista 64-bitars:
[Obs! I den här proceduren måste två versioner av Camera Raw-pluginen installeras]
1. Avsluta Photoshop CS4 och Adobe Bridge.
2. Öppna den hämtade och dubbelklicka på CameraProfiles.exe. Följ sedan instruktionerna på skärmen.
3. Dubbelklicka på Lokal disk (C:).
4. Navigera till Program(x86)\Delade filer\Adobe\Plug-Ins\CS4\File Formats.
5. Flytta den befintliga pluginen Camera Raw.8bi till en annan plats (till exempel en ny mapp på
skrivbordet). Säkerställ att du behåller den här versionen ifall du skulle behöva gå tillbaka till den.
6. Kopiera pluginen Camera Raw, Camera Raw.8bi, från rotkatalogen i den hämtade mappen till
samma mapp som i steg 4.
7. Navigera till Program\Delade filer\Adobe\Plug-Ins\CS4\File Formats.
8. Flytta den befintliga pluginen Camera Raw.8bi till en annan plats (till exempel en ny mapp på
skrivbordet med 64-bitars i namnet). Säkerställ att du behåller den här versionen ifall du skulle
behöva gå tillbaka till den.
9. Kopiera pluginen Camera Raw, Camera Raw.8bi, från katalogen med 64-bitars i namnet i den
hämtade mappen till samma mapp som i steg 7.
10. Starta Photoshop CS4 eller Adobe Bridge.

Själv kör jag Windows 7, 64-bitar, så jag kan inte hjälpa dig mer detaljerat, men det borde vara samma foldrar.

Jag har aldrig sett felmeddelandet, så jag vet inte om du försöker uppdatera automatiskt via Help > Updates... eller manuellt. Om du inte provat manuellt så gör det och följ instruktionerna nedan (från read-me filen). Säkerställ att du inte har några andra gamla plug-in filer liggande i filstrukturen, då måste du radera dem först. Ladda ner programfilen härifrån:...

Jag följde stegen enligt dina instruktioner, dock så fanns det ingen CameraProfiles.exe, men en setup.exe. Jag körde den och följde instruktionerna. Även denna misslyckades. Så jag kopierade filerna Camera_Raw_5_4_updater\extensions\AdobeCameraRaw5.0All-040609145634\Assets\1003 respektive Camera_Raw_5_4_updater\extensions\AdobeCameraRaw5.0All-x64-040609151158\Assets\1003 till C:\Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS4\File Formats (och motsvarande för x86), samt döpte om filerna till Camera Raw.8bi. Nu när jag kör en update från PS, så meddelar den att jag inte har några uppdateringar.

Det skall bli spännande att se vad PS när det kommer uppdateringar till de övriga komponenterna...

Tack för hjälpen!

-- Nicke

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto