Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med bakgrunden

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad141202

Avslutat medlemskap
I allmänhet så blev inte bilden så tokig med bara en extern blixt då mina studioblixtar inte hunnit anlända. Men de är ju egentligen inte mitt problem - utan problemet kommer till bakgrund. I och med att den "vita" bakgrunden innehåller så mycket toner så blir resultatet inte bra när jag går in och försöker klona bort området och lägger jag ett lasso kring hela bakgrunden och sedan en nyans vit så blir bilden platt.. något tips på vägen?
 

Bilagor

  • DSC_3003.jpg
    DSC_3003.jpg
    86 KB · Visningar: 314
Jag tycker inte med friläggning att de heller riktigt blir helt hundra eller så är de jag som är för hård med penseln?

Någon där ute som vill hjälpa och kan ?

Ett grovt utkast:
 

Bilagor

  • DSC_3003.jpg
    DSC_3003.jpg
    56.6 KB · Visningar: 224
Blir lite osäker på vad frågan egentligen är, vill du ha samma färgnyans över hela bakgrunden eller inte?

Om det är så att du bara vill ha väck ex blåtoner eller så kan du ju använda sponge och desaturate lokalt över de tonade partierna för att få en gråare nyans.
 
Ta bort bakgrunden

Hur tog du bort bakgrunden helt?
Vad är det enklaste sättet att göra det på?

//Peerless :)
 
ANNONS