Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Problem med Canon 24-70/2,8 L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Jag har en Canon 24-70L 2.8 som har problem med den manuella fokuseringen ibland.

Autofokusläget fungerar helt perfekt, men om jag växlar till manuell fokus så går det ibalnd inte att fokusera, fokuseringsringen går ej att röra. Om jag då ställer om till Autofocus, vilket även då fungerar perfekt och sedan kopplar över till manuell fokus så fungerar även den manuella utan problem. Det är inte varje gång jag slår över till manuell fokusering som problemet uppstår utan bara sporadiskt.

Som sagt, Autofocusläget fungerar alltid perfekt.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Ja det låter ju som att något är galet, men det är ju svårt att uttala sig om vad. Det jag kan tänka mig är att något i elektroniken inte funkar som det ska. Jag skulle lämna den till en verkstad om jag var dig.

Jo, det får väl bli verkstadsbesök antar jag. Som du säger är det nog elektroniken eller kanske glapp i själva knappen vilket ju i och för sig också är ett elektronikfel förstås.

ANNONS
Götaplatsens Foto