Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med konsert bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Har lite svårt att förstå varför det skulle råda sådan ljusbrist. Speciellt på ett sådant ställe.
Jag ser ofta att folk "gnäller" och pratar om 1600 asa och liknande., men har aldrig själv förstått varför.
Det finns ju nästan alltid ljus nog för betydligt lägre asa. Men man får hålla kol på vart ljuset finns. Det går ju inte att plåta i varje mörkt hörne.
Dessutom gå ned på långa tider och följa rörliga objekt snarare än att frysa dom.

Själv använder jag inte högre än iso800, och då räcker det fortfarande för att frysa ett tillfället, tänker nu mer på ett unikt ögonblick, de går inte att följa.

Vet inte om det är intressant fortfarande men här har ni ett urval av mina konsertbilder att kika lite på, hoppas att det kan vara till någon hjälp för någon ung eller gammal? Alla bilder tagna med ISO 1600 f2,8. IS åxå
Canon 17-55mm,70-200mm,300mm
Personligen strävar jag efter att fånga unika bilder vilket ofta är riktigt riktigt svårt.
Att lära sig kombinera autofokus med manuell fokus (snabbt och smidigt via ryggmärgen) tycker jag ger lite fördelar när det är riktigt mörkt.

Där har ni lite kompletterande tips från mig:)

Åsså en länk då :

http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=144849

Ha det så bra allihopa:)

/ Kenneth

ANNONS
Götaplatsens Foto