Annons

Problem med Nik Collection

Produkter
(logga in för att koppla)

VargenW

Aktiv medlem
Jag har Photoshop 2025 och skaffade i somras Nik Collection. Det funkade som det ska.
Sen började Nik Collection tjata om en uppgradering och jag laddade ner den, men tvekade med uppdatering eftersom jag är rätt beroende och alltid rädd att saker inte ska funka.
Nu installerade jag uppgraderingen, men nu är mina värsta farhågor besannade. När jag startar ett filter kommer först bara en programskylt upp, sen ett meddelande: "You cannot currently use Adobe Photoshop, as a Nik Collekcion 8 Plugin is open. To re-acess Photoshop, apply or cancel your edit in Nik Collection."
Men jag har inget filter öppet och den här rutan går inte att komma ur, jag måste använda Aktivitetshanteraren för att stoppa Photoshop. Jag har startat om datorn, men det har inte hjälp.
Blir galen på sånt här, nån som vet nåt?

Senast ändrad:
Jag använder inte kombinationen Silver Efex och PS (använder den med LrC) så jag kan inte hjälpa dig däremot skulle jag rekommendera att ställa frågan i DxOs NIK-forum

Jag _vet_ inte och frågar bara för säkerhets skull: Har du provat med att avinstallera Nik Collection, starta om datorn och sedan installera Nik igen?

Om det inte fungerar så ska lösningen tydligen vara (konsulterat en kompis och sedan hittat förslag hos DxO):

Avinstallera Nik Collection
Använd clean-up-verktyget
Installera Nik Collection igen

Anledningen till detta trassel finns beskrivet på länken

clean-up tool:
Please follow these steps to clean up the software installation:

To start using Cleaning Tool, please uninstall Nik Collection via uninstaller (Add or remove programs on Win).
Then download and unzip the Nik Cleanup Tool from this link (se nedan).
Extract files of the just downloaded 'NIK-Cleanup-tool-Win.zip' to your computer, right-click the script file 'NikCleanup.ps1 ', and choose 'Run with PowerShell'. Confirm that you allow this app to make changes on your device.
You will see a Windows PowerShell window showing the script status. You can close this window when you see the message 'Nik Cleanup finished!'.
You will then receive a NikCleanup. Log file and NikCleanupBackup_* (contains removed Nik files/folders) on the desktop. Those files can be deleted after you've successfully reinstalled Nik Collection.
Install Nik Collection again from your customer account.

ladda hem clean-up-verktyget:

ANNONS
Götaplatsens Foto