Annons

Problem med sony a7iii

Produkter
(logga in för att koppla)

rrrebecka

Aktiv medlem
Hejsan!
jag har köpt en sony a7iii. Hört så mycket gott om den, främst för autofokusen vid filmning. Men jag är så besviken. Den sätter fokus 2 av 10 gånger? Och många har sagt ställ in på 120 frames (för slowmotion) men det finns inte ens som alternativ att ställa på min kamera?? Har jag fått ett måndagsexemplar eller vad sjutton gör jag För fel?? Är i ett desperat läge då jag lagt 20k på en kamera Som jag just nu inte ens använder & har bröllop inbokade 😩
 
För autofokusproblemen blir det nog lättare om du berättar mer. Vad har du för inställningar och vad försöker du göra när den missar?
 
Vad använder du för objektiv? En del tredjepartsobjektiv eller enklare Sonyobjektiv kan naturligtvis ge kass AF jämfört med fräsigare gluggar.
 
Hejsan!
jag har köpt en sony a7iii. Hört så mycket gott om den, främst för autofokusen vid filmning. Men jag är så besviken. Den sätter fokus 2 av 10 gånger? Och många har sagt ställ in på 120 frames (för slowmotion) men det finns inte ens som alternativ att ställa på min kamera?? Har jag fått ett måndagsexemplar eller vad sjutton gör jag För fel?? Är i ett desperat läge då jag lagt 20k på en kamera Som jag just nu inte ens använder & har bröllop inbokade 😩
Ett grundläggande tips är att gå in på sony.se och ta del av "Hjälpguiden" (om du inte har en egen handbok). Man kan inte bara kasta sig över en avancerad kamera och tro att man skall kunna allt på direkten!
 
Ett grundläggande tips är att gå in på sony.se och ta del av "Hjälpguiden" (om du inte har en egen handbok). Man kan inte bara kasta sig över en avancerad kamera och tro att man skall kunna allt på direkten!

jag har sen tidigare en Canon 5d mark iv så jag är ju inte helt tappad kring inställningar Lixom :)
 
Det finns ju ett flertal ägare av A7III i våra trådar, hoppas dom kan komma in och ge några goda råd, 120 läget är nog en ganska så ny finess som till en början kom att fungera vid vanliga Full-HD-läget, inte så vanlig med lite äldre kameror. Hoppas att några A7III ägare går in i tråden.
 
ANNONS