Annons

Problem med Tripper

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik H

Aktiv medlem
Jag har fått problem med min Tripper, eller kanske jag haft dem hela tiden. Saken är den att jag inte vet om jag testat trippern med mitt nyaste CF-kort.

Gejen är den att när jag sparar ner bilder på Trippern från mitt Transcend 45X 512mb CF-kort så blir dom som exemplet nedan.

Det konstiga är att bilderna är ok i kameran, i min andra CF-läsare och även i Tripperns CF-läsare, det kommer först när jag har sparat ner dom på Tripperns HDD och laddar in dom i datorn.

Om jag gör samma sak med ett annat CF-kort från Sandisk så fungerar det perfekt i alla varianter.

Jag har uppdaterat Trippern till v1.34 fast jag redan hade den innan, jag har formaterat om Trippern, jag har formaterat korten både i kameran och CF-läsaren.

Nu har jag slut på ideer och vänder mig därför till alla er andra för hjälp.

Kameran är en Canon 10D för övrigt.

Bilagor

• crw_4233.jpg
    crw_4233.jpg
    10.7 KB · Visningar: 265
Ingen som vet nått ?

Jag behöver ha igång den om en och en halv vecka, annars måste jag fixa fler minneskort och det låter dyrt.

Nu är jag inte hundra på hur en Tripper funkar, men det låter som att du har fått ett måndagsexemplar. Precis som alla hårddiskar så är det alltid en viss procent (ganska liten) som är dåliga vid leverans. Hör med återförsäljaren.
Fast om du måste ha den om en dryg vecka kanske det är lite för dåligt med tid att hinna få den genomgången och reparerad/utbytt...?

Jo, fast det fungerar ju klockrent med det ena kortet och betydligt sämre med det andra.

Tyder ju mer på att Trippern inte kommer överens med just Transcendkortet.

ANNONS
Götaplatsens Foto