Annons

Problem med tumnagelbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

bazz

Medlem
Jag har två olika bilder som efter uppladdning dyker upp i storformat även i tumnagelsidorna. Det verkar att de inte automatisk konverteras till tumnagelbild efter uppladdning. Har även raderat de och laddat upp igen, men det gör ingen skillnad.
Problemet uppstår vid 2 av mina sv/v bilder. Andra sv/v bilder går bra att ladda upp.

Är det flera som har detta problem eller har jag bara konstiga bilder? :)

Skulle tippa att ngt är fel med bildfilen. Testa att öppna den i Photoshop och ta Spara som / Save as och sen ladda upp igen. Det borde lösa det. Annars återkom!

Det där händer ibland om vårt konverteringsprogram smäller av, tex pga trasiga JPEG-filer eller om man laddar upp något bildfil i CMYK-färgläge.

Kan du prova att ta in din bild i ett bildprogram och spara om det, och sedan ladda upp igen?

Tack så mycket för snabba responsen. Det funkar nu efter att jag öppnade filerna i Photoshop och sparade de igen.
Vid öppning i Photoshop fick jag meddelandet 'This file contains file info data which cannot be read'. Har inte hittat vilken data det gäller, men tydligen var det orsaken till problemet.

ANNONS
Götaplatsens Foto