Annons

Problem när jag skall batchköra en action

Produkter
(logga in för att koppla)

Joa

Aktiv medlem
Har gjort en labsharpen action somjag fösker köra på en drös bilder via "automate/batch"
Väljer en destination folder, men PS poppar upp en ruta efter varje kort som körts och vill att jag skall ange kvalitet som kortet skall sparas med.
Man kan ju klicka i overide action "save as" commands i batchrutan, men då verkar ju inte bilderna hamna någonstans.

Vad gör jag för fel som måste spara varje bild individuellt när programmet kört en action i batchkörningen?

Alltså, det som är bra att göra är att lägga in ett save kommando i den action som du vill batcha. Men det kan kräva lite fnulande att få till det ordentligt.

Jag har i actionen gjort ett kommando som bara sparar bilden till samma namn, jpeg, quality 8. Lättaste sättet att göra detta är att dra en kopia på en bild, öppna denna, sedan spela in några aktiviteter och bara spara. Du kan även fortsätta inspelning på en befintlig action,

Sedan i batch ställer jag in spara delen på folder, anger filename+extension, samt klickar i override.

Det den här metoden gör är att den använder save kommandot i action'en, men kör overide på location till den du specifierat i batch.

Fungerar klockrent för mig. Första gången du kör medans du fnular kan du ju alltid köra på en kopia av orginalen så inget försvinner. Sen när man väl fått till allting så...

ANNONS
Götaplatsens Foto