Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Proffsigt Crimson

Produkter
(logga in för att koppla)

piratjenny

Avslutat medlemskap
En liten ros...

I förra veckan skickade jag in ett foto via Crimsons prefix-tjänst för utskrift på canvas i format 140*70 cm. Hämtade den, tittade på den och allt verkade bra. När jag lämnade in den för montering på kilram påpekar galleristen att den inte alls är 140*70 cm utan 136*68 cm. Inte en jättestor skillnad, men ändå.

Jag kontaktade Crimson och påpekade detta utan några som helst förväntningar. Utan någon som helst diskussion så bad de mig att skicka in bilden igen så skulle de skriva ut den i rätt format. Proffsigt! KUDOS CRIMSON!!

Vad kostade det i slutänden??? & framförallt hur blev kvalitén på canvas????

Är ju mycket fundersam om jag inte skall lämmna in en förstorning på Canvas??

/Jonas, JOP

Hua... första bilden är bra snygg! ;) Skulle man kunna få se "bilder på bilderna" så att säga? Nyfiken på hur så stora bilder från en D70 blir...

Alexander_222 skrev:
Hua... första bilden är bra snygg! ;) Skulle man kunna få se "bilder på bilderna" så att säga? Nyfiken på hur så stora bilder från en D70 blir...

Den första har jag tyvärr ingen bild på hur den blev monterad då den skeppades iväg till köpare omonterad...

Den andra blev så här:

dvs, på den sistnämnda (som är kraftigt interpolerad) så är kvaliten ok för betraktande på mer än 1 meters avstånd. Närmare än så ser man bristen på detaljer.
På den första bilden, som jag alltså inte kan visa en bild av, så var detaljrikedomen mycket bra och kvaliteten höll för en nära granskning. Den var dock inte lika stor, utan ca 70*50 cm.

/Jenny

Tackar tackar! :)
Jag har inte vågat mig på att spänna upp på kilram själv ännu, utan lämnar in hos en gallerist. Svårt att säga exakt vad det kostade eftersom jag lämnade in några andra mindre jobb samtidigt, men en gissning är 300-400 kr inkl moms.
/Jenny

Borde inte proffsigt vara att göra rätt från början? Att hantera reklamationer bra är iofs viktigt det med eftersom de alltid uppkommer.

Mvh
Maverick

FILM) (piratjenny skrev:
.

Riktigt snyggt Jenny..få blir till att prova på Crimsons canvas nästa gång. Måste även säga att Crimson är riktigt proffsiga och har riktigt bra service...har beställt mina bilder från dom i ca 1 års tid nu och bra haft otur med mina bilder där en gång och då löste dom det snabbt och smidigt.

Gillar också Crimson

Jag hade strul med mailen vid något tillfälle när jag beställt scanningar, så deras mail om att jobbet fanns tillgängligt för nedladdning inte kom fram som det skulle. De kunde ju inte veta att jag visste om att mailen strulade, så de ringde för att berätta det ...

Undrar om det är något med företag som börjar på C? Jag giller Cyberphoto också ... ;)

Har bara haft problem med Crimson en gång, och då skickade dom en ny bild gratis. Har lite bilder som jag väntar på nu, hoppas dom kommer idag.

Maverick skrev:
Borde inte proffsigt vara att göra rätt från början? Att hantera reklamationer bra är iofs viktigt det med eftersom de alltid uppkommer.

Mvh
Maverick

Alla kan göra fel, det viktiga är hur man hanterar dem. Att ett företag aldrig gör fel är en utopi. Att företag hanterar felen på ett bra sätt är proffsigt. Tycker jag i alla fall.
/Jenny

ANNONS
Götaplatsens Foto