Annons

Program att ladda hem och lagra hemsida med tips å tutorials?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bluedude

Aktiv medlem
Har surfat runt en hel del på nätet och hittat många bra sidor med tips å trix när det gäller photoshop.

Sitter just och funderar om det går att ladda hem sidor kompletta med text och bilder som man kan ha sedan på en laptop och jobba med när man är ute och reser.

SJälvklart skall jag inte jobba med bilderna från hemsidan, utan bilderna tillhör ju illustrationerna på hur man gör div grejjer.

Någon som känner till något sådant program? Helst gratis eller relativt billigt.

(självklart frågar man innehavaren av hemsidan innan man laddar med tanke på copywright å så)

Har för mig det finns ett kommando i Linux (vi körde Debian) som gör att du kan plocka ner en hel sida. Nu kommer jag inte ihåg vad det är, men det går.

Sen har jag för mig att det går att göra i IIS, webserver för Windows. Men det kanske är lite krångligt, och inte är det gratis.

Annars vet jag tyvärr inte...

Fanns ett program jag hade för några år sen som hette "teleport pro" eller nåt i den stilen - det plockade ner hela siter o lagrade dem lokalt.
-Jättebra om man vill sno kod till exempel ;)

Det finns många sådana program.
Prova att titta under "offline browsers" på
www.download.com

Tyvärr är det ett tag sedan jag använde något så jag kan inte rekommendera något speciallt.

sökte på teleport pro och hittade deras hemsidan. Det är shareware program med begränsat användande om man inte registrerar det för 400 spänn eller nått sånt.

skall kolla på download.com

tack för era tips

Bluedude skrev:
Har surfat runt en hel del på nätet och hittat många bra sidor med tips å trix när det gäller photoshop.

Sitter just och funderar om det går att ladda hem sidor kompletta med text och bilder som man kan ha sedan på en laptop och jobba med när man är ute och reser.

SJälvklart skall jag inte jobba med bilderna från hemsidan, utan bilderna tillhör ju illustrationerna på hur man gör div grejjer.

Någon som känner till något sådant program? Helst gratis eller relativt billigt.

(självklart frågar man innehavaren av hemsidan innan man laddar med tanke på copywright å så)

Om du kör Internet Explorer är det bara att "spara som". Då skapas en htmlfil och en mapp med alla bilder etc. Sen är det bara att dubbelklicka på htmlfilen när du är offline.

Programmet som brukar finnas med linuxdistributioner heter "wget", och finns även för Windows. Helt kommandoradsbaserat dock, men funktionellt.

ANNONS
Götaplatsens Foto