froderberg
Aktiv medlem
Hann inte på seminariet idag, så det var ett välkommet tips.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lillrobin skrev:
Vi använder Fotostation och Photo Mechanic. Dessa kompletterar varandra bra. Fotostation är väl det bästa...
Lionheart skrev:
Jag testade evalueringen av fotostation nu ikväll och den verkar också riktigt trevlig men varför hanterar den inte Nikon NEF formatet korrekt?
Den visar tumnaglarna men när man ska dubbelklicka på den och titta på hela bilden så blir det helt konstiga färger, ser ut som ett negativ nästan.
Lionheart skrev:
Någon som vet hur man får PSD filer att visas korrekt i Iview. Den visar bara en jätteliten thumbnail istället för en stor som den gör med jpg, nef och tiff bilderna?
froderberg skrev:
Det krävs raw-konverteringprogram eller Photoshop 7 eller CS för att klara RAW-filer.
Fotostation påverkar ju filerna (lägger in file-info), så man bör ju ändå inte ändra i orginalfiler med fotostation. Kör du RAW så får du först gå igenom bilderna i raw-programmet och sedan hantera de konverterade med fotostation. Så gör jag i alla fall.
Lionheart skrev:
Okej, så man ska alltså inte hantera RAW filer med bildhanteringsprogrammen alls?
Jag tycker det verkar smidigt men jag vill ju inte att dom ändrar nånting i mina originalfiler.
Glock skrev:
iPhoto för Mac OS X är ju nästintill oslagbart.![]()
defiant skrev:
iPhoto funkar bra om man inte har många bilder.. säkerhets kopiera blir lurigt. Tycker oxå att den är ganska dator krävande.