Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Program för utskrift.

Produkter
(logga in för att koppla)

toksesam

Medlem
Tjenixen.

Vid min senaste flytt så kom alla installationscd's bort och nu så har jag inget program att skriva ut mina bilder med.

Skulle gärna se att ni rekomenderar något bra program, gärna program där man själv kan ställa in storlek på utskrifterna. Där det finns lite valmöjligheter så att säga.

Tack på förhand! / Mvh Henrik.

tack för ett snabbt svar.
tyvärr har jag själv haft för dåligt med tid o kika upp det hela, men ska ta mig tid ikväll.
stort tack för tipsen!

Mvh / Henrik.

Qimage

Om du vill ha ett program som är otrolig smidigt och som organiserar bilder automatiskt på pappret så kan jag rekommendera Qimage. Det finns som en testversion så du kan testa i 30 dagar. Jag har själv StudioEdition, eftersom jag vill kunna skriva ut mina raw-bilder direkt, och det är superbra. Snabbt, enkelt men ändå väldigt kraftfullt. Det skärper bilder för utskrift och tar då hänsyn till vilken storlek utskriften ska vara, olika storlekar av en och samma bild kräver ju olika mycket skärpning.

Du hitta programmet på http://www.ddisoftware.com/qimage/

Lycka till,
Jonas

ANNONS
Götaplatsens Foto