Annons

Publicera till Flickr med Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Jag publicerar mina bilder på Flickr direkt genom Lightroom och det är mycket smidigt. Bra är också att LR känner igen om en bild redan finns i ett album på Flickr vilket gör att den inte publicerar fler gånger. Däremot känner inte LR av om bilden finns i andra album. Jag undrar om det på nåt sätt går att få LR att känna igen bilder från hela mitt flöde på Flickr så de inte publiceras fler gånger i flera album?

Tyvärr kan Lightroom bara hålla koll på bilder som publicerats genom LR (och i just den katalog du jobbar med).

Tyvärr kan Lightroom bara hålla koll på bilder som publicerats genom LR (och i just den katalog du jobbar med).

Det var ju synd ... kanske kommer i någon framtida version :) Hade varit skönt om LR kunnat hålla reda på hela mitt uppdaterade flöde av bilder så de slipper hamna på två ställen i olika album. Jag kanske kan lista ut nåt bra sätt att administrera det genom att använda smarta mappar. Kan det vara något måntro? Är det någon som använder smart mappar just för att publicera bilder direkt från LR till Flickr?

ANNONS