Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Radbrytning med textverktyget i CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

pettisson

Aktiv medlem
Hade CS2 innan och där fungerade det kalas med radbrytningarna när man skrev text (type tool). Alltså, den stora enterknappen skickade ner textmarkören en rad så man kunder skriva under och den lilla enterknappen (längst ner till höger på tangentbordet) godkände textrutan.

Nudå, på CS4 fungerar både stora och lilla enterknappen som "godkänn". Är det fel bara för mig eller hur bär man sig åt nu för att skicka ner text en rad under?

Hade CS2 innan och där fungerade det kalas med radbrytningarna när man skrev text (type tool). Alltså, den stora enterknappen skickade ner textmarkören en rad så man kunder skriva under och den lilla enterknappen (längst ner till höger på tangentbordet) godkände textrutan.

Nudå, på CS4 fungerar både stora och lilla enterknappen som "godkänn". Är det fel bara för mig eller hur bär man sig åt nu för att skicka ner text en rad under?

Låter som ett problem hos dig, för mig funkar det som vanligt i CS4.

På mitt jobb så har jag varken pappersmanual eller någon hjälp under "help". Laglig kopia förståss!

ANNONS
Götaplatsens Foto