Annons

Radera bilder i Nikonkameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Cronholm

Aktiv medlem
Jag har plåtat Raw + JPG Large Fine men skulle behöva radera en del JPG bilder för att få plats med fler Raw bilder på kortet. På displayen visas ju bara JPGen. Har försökt hitta i menyerna om det finns en lösning. Verkar som om man raderar JPG bilden så försvinner Raw bilden också. Är det ngn vänlig själ här på Fotosidan som har en lösning (bortsett från att köpa ett nytt kort vilket jag inte av logistiska skäl kan göra för tillfället)?

Jag har plåtat Raw + JPG Large Fine men skulle behöva radera en del JPG bilder för att få plats med fler Raw bilder på kortet. På displayen visas ju bara JPGen. Har försökt hitta i menyerna om det finns en lösning. Verkar som om man raderar JPG bilden så försvinner Raw bilden också. Är det ngn vänlig själ här på Fotosidan som har en lösning (bortsett från att köpa ett nytt kort vilket jag inte av logistiska skäl kan göra för tillfället)?

Sätt kortet i en kortläsare och öppna i utforskaren om du kör windows. Leta dig in på kortet och rensa. Kan inte tänka mig att det går att göra i kameran. /FW

Går inte att göra i kameran tyvärr. Minneskort kan man aldrig ha för lite av, är väl ledordet här.

Varför inte bara tanka över bilderna från kortet till datorn, formatera det och börja fylla på nytt...?

ANNONS