Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Raw 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

VicLind

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Fotograferar med Eos 30D samt 10D. Raw filerna från 10 D kan jag öppna utan problem i CS2 men däremot från 30D.n fungerar de inte. Vad beror de på trots att jag uppdaterat camera raw till senaste versionen. Filerna från 30D får jag i stället öppna i Phase one. Men skulle va skoj kunna öppna dem i photoshop med..???

Hej

Jag kan utan problem öppna råfiler från 30d i pshop så det måste vara något skumt med just ditt system?

/Robban

VicLind skrev:
Hejsan!

Fotograferar med Eos 30D samt 10D. Raw filerna från 10 D kan jag öppna utan problem i CS2 men däremot från 30D.n fungerar de inte. Vad beror de på trots att jag uppdaterat camera raw till senaste versionen. Filerna från 30D får jag i stället öppna i Phase one. Men skulle va skoj kunna öppna dem i photoshop med..???

Har du lagt camera ra uppdateringen i rätt mapp?

Se denna länk: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3554

Så var det för mig också. Men då provade jag att uppdatera både Photoshop och Bridge
(hjälp => uppdateringar..) flera gånger och nu fungerar det.
Hoppas det hjälper.
/Jana

ANNONS
Götaplatsens Foto