Advertisement

Annons

raw bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

tarragona

Aktiv medlem
Hej !! har fotat i raw format men när jag skulle öppna dom i elements 7 går det inte har en nikon D90 det stå .DEt går inte att öppna DSC 0159.NEF eftersom det är fel typ av fil. är det fel instälning i kameran eller i elements. Hoppas på hjälp

MVH tarragona

Vad är det jag skall titta på? är det filmen så fukar den inte.

Filmen fungerar. Det var inga problem att se den. Jag bara klickade på den länk Mattias hade bifogat i sitt inlägg så öppnades ett nytt fönster och filmen gick att se utan minsta problem.

Den är en bruksanvisning i man uppdaterar Adobe Photoshop Elements så att Camera Raw som ingår i programmet klarar av att läsa raw-filer som kommer från kameror som har kommit ut på marknaden efter att programmet släpptes. Varje ny kamera som kommer ut på marknaden har sitt specifika raw-format och därför kan det bli nödvändigt att uppdatera den programvara man har när man skaffar sig en ny kamera.

raw

Filmen fungerar. Det var inga problem att se den. Jag bara klickade på den länk Mattias hade bifogat i sitt inlägg så öppnades ett nytt fönster och filmen gick att se utan minsta problem.

Den är en bruksanvisning i man uppdaterar Adobe Photoshop Elements så att Camera Raw som ingår i programmet klarar av att läsa raw-filer som kommer från kameror som har kommit ut på marknaden efter att programmet släpptes. Varje ny kamera som kommer ut på marknaden har sitt specifika raw-format och därför kan det bli nödvändigt att uppdatera den programvara man har när man skaffar sig en ny kamera.

Hej tack för svaret ,det funkar med filmen men nu kommer jag inte ut på adobe är något fel på deras sida. stort tack för hjälpen.

ANNONS
Götaplatsens Foto