Annons

RAW convertering

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars-Åke

Aktiv medlem
Jag har köpt FUJI s2 pro och jag har hittils bara tagit bilder i JPG format.
Men när jag skulle testa i RAW format började mitt "problem".

Kan man bara convertera en bild i taget i det converteringsprogram som följde med kameran ?
och kan man bara convertera till TIFF format i det programet?

/Lasse

Jag har samma problem. Med kameran levereras en lightversion av konverteringsprogrammet. Andra personer här på sidan har fått det fulla programmet medlevererat på kameror köpta i sverige, så jag ringde till Fuji i fredags, och det lät som om det skulle kunna lösa sig. Den som var ansvarig hade gått hem, men skulle kontakta mig på Måndag.

Jag skulle vara tacksam om du kunde skicka mej hans namn och ev tfn nr eller mail adress så ska jag också ta kontackt med honom.

/Lasse

Har nu pratat med en kille på foto-avdelningen hos Fuji, och han lovade att skicka en CD.
Ring du också, så löser det sig säkert.

Tjena! Såg just den här tråden! Har själv skaffat en fuji s2 pro för en tid sen och har också bara lightversionen av programmen... Sett en del engelska sidor som säljer hela program kittet, men det kostar en hel del och känns ju inte som man är beredd att ge alltförmycket för det...

Har ni fått det gratis från fuji eller?

Vart ringde ni och pratade?

Tacksam för svar!

M.V.H Johan Runesson

hej,
har haft min S2:a i 2,5 år. Använde bara den medföljande RAW-konvertern några få gånger.
Tyckte den inte gav så bra filer, samt att den var lite "svårjobbad".
Provade sedan Bibbles utmärkta program. Det var enkelt och intuitivt samt gav bra resultat.
Men eftersom jag oftast jobbade vidare med bilden i Photoshop provade jag deras konverterare också.
Numera använder jag bara den,
Den ger är lättjobbad och ger bra resultat.

// Conny

Senast ändrad:
Jo, jag använder också nästan photoshops konverterare... Funkar smidigt...

Det jag är lite nyfiken på är hur programvaran för att styra kameran via datorn funkar. Det verkar smidigt när man jobbar med visa studiobilder/produktfoton...

Någon som testat den?

ANNONS
Götaplatsens Foto