Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Raw Format

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
Har nu för första gången använt inställningen jpeg + raw. Nu har jag en del bilder jag skulle behöva redigera och tackar mig själv för jag tog i raw. Men hur funkar det? har elements 6 finns det nån guide eller något på hur det funkar att redigera rawformat? På nätet eller vanlig bok med för den delen.
Tacksam för svar
/simon

Har nu för första gången använt inställningen jpeg + raw. Nu har jag en del bilder jag skulle behöva redigera och tackar mig själv för jag tog i raw. Men hur funkar det? har elements 6 finns det nån guide eller något på hur det funkar att redigera rawformat? På nätet eller vanlig bok med för den delen.
Tacksam för svar
/simon

Det ser ut som det är Nikon som gäller och då skall du absolut prova CaptureNX. Det går att ladda ner och prova i 90 dagar http://nikoneurope-se.custhelp.com/...user/std_adp.php?p_faqid=25809&p_sid=aUB7oygj Jag gör det allra mesta i CaptureNX, det enda jag gör i Photoshop Elements är slutskärpning och att spara jpg för webben. /FW

ANNONS
Götaplatsens Foto