Annons

raw i Elements el. Rawshooter

Produkter
(logga in för att koppla)
Nackdelen med Elements RAW konvertering är väl att man får konvertera en bild i taget. Normalt innebär detta att man får hoppa fram och tillbaks mellan programdelarna Sorteraren -> Camera RAW -> Redigeraren och sedan tillbaks igen för nästa bild.

I Rawshooter kan man arbeta med inställningen av bilderna och sedan låta programmet konvertera och spara bilder i bakgrunden medans man jobbar vidare med nästa bild.

Thomas

Jag är personligen väldigt förtjust i RawShooter, ska köpa lös 2006 nu nästa löning, men tycker även gratis versionen funkar kanon!
Helt klart värt att prova.

Tänkte lyfta tråden...

Har sen början arbetat med mina raw-filer (från D50) i Camera Raw (via Photoshop Elements). Laddade dock ner RawShooter för att testa och tyckte, efter en snabb titt, att det verkade funka bra. Vinner jag någt kvalitetsmässigt att gå över till RawShooter, eller kommer jag tvärt om att förlora på övergången?

Om det skulle vara så att du faktiskt inte vet om jag kommer förlora eller vinna på en eventuell övergång så kan du väl berätta hur DU behandlar dina Raw-bilder? Använder du RawShooter eller CameraRaw (Photoshop elements)?

Hej Fredrik !

Vad kostar Rawshooter Premium 2006 och finns den
att köpa i sverige ? Var i så fall ? Jag gillar
programmet (har gratisversionen) och har fått fina resultat i bildbehandling. Eftersom jag
för det mesta plåtar allt annat än porträtt så
finns det någon anledning att spendera pengar
på programmet ?
Tacksam för replik.

matti hiltunen skrev:
Hej Fredrik !

Vad kostar Rawshooter Premium 2006 och finns den
att köpa i sverige ? Var i så fall ? Jag gillar
programmet (har gratisversionen) och har fått fina resultat i bildbehandling. Eftersom jag
för det mesta plåtar allt annat än porträtt så
finns det någon anledning att spendera pengar
på programmet ?
Tacksam för replik.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=55346
Där är en passande tråd, borde lösa din fundering.

ANNONS
Götaplatsens Foto