Annons

Raw visas ej i Bridge!

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde13

Aktiv medlem
jag har cs2 och Camera raw 3,7 och har satt in den i Plugins men mina raw filer visas ej i bridge!

Jag har en 400D föresten.

Kan någon säga i vilken plug-in ja ska sätta in Camera raw i, plugins i cs2 eller Bridge?

eller är det något annat jag har gjort fel?

Tack på förhand!

Svar Raw visa ej i Bridge

Du skall lägga Camera Raw i en mapp som heter File Formats som du hittar under Delade Filer>Plug-Ins>CS2. Om du klistrar in Camera Raw här så kan du se raw filerna i bridge.

Fredde13 skrev:
en fråga, var hittar man Delade filer? hittar det inte på Vista.

Jag har inte Vista så jag vet inte hur det ser ut. Det borde finnas något som motsvara utforskaren/explore (windows XP) i den letar du upp den disk som heter C: under den skall det finnas en mapp som heter Program/Programs under den mappen borde du hitta Delade filer/Shared files under den borde en mapp som heter Adobe finnas och under den mappen Plug-Ins.
Om inte diskträdet/mappstrukturen ser lika ut i Vista som XP får vi hoppas att någon som har Vista och CS2 kan lotsa dig till mappen Delade filer/Shared files.
Det finns ett annat sätt att hitta vilken mapp som Camera Raw skall ligga i och det är att använda Sök/Search och söka reda på var den version av Camera Raw som följde med CS2 vid installationen ligger.

Senast ändrad:
Om det fortfarande inte fungerar efter att du placerat Camera Raw på rätt ställe kan ett alternativ vara att i Bridge gå in under tools/cache/purge central cache.

Mvh/Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto