Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Recensera din Ixus 110 IS
- Trådstartare nifo
- Start datum
nifo
Avslutat medlemskap
Haha...jo, såklart! *s*
Men den här ska alltså vara något "extra" i låt mig kalla det "ixusklassen"? Då menar jag vid sidan av LX-3 och G10 osv (som väl egentligen hör till en större kameraklass?).
Klurar på om den kan vara nåt att ha, och om jag får nån aha-upplevelse av bytet.
Fredrik
Men den här ska alltså vara något "extra" i låt mig kalla det "ixusklassen"? Då menar jag vid sidan av LX-3 och G10 osv (som väl egentligen hör till en större kameraklass?).
Klurar på om den kan vara nåt att ha, och om jag får nån aha-upplevelse av bytet.
Fredrik
defiant
Aktiv medlem
Köpte en Ixus100 för ett litet tag sedan, jag bytte den från en Ixus 700 och bildmäsisgt, vet jag inte om det blev jättestor skillnad, dock så är fördelar:
* snabbare
* smartare autofocus
* bättre vid högre iso
* mindre
* filma i HD
säkert mer saker, men det som jag har märkt i alla fall. så kan tänka mig att du bli rnöjd med ditt byte...
* snabbare
* smartare autofocus
* bättre vid högre iso
* mindre
* filma i HD
säkert mer saker, men det som jag har märkt i alla fall. så kan tänka mig att du bli rnöjd med ditt byte...
Melker Humala
Aktiv medlem
Köpte en Ixus100 för ett litet tag sedan, jag bytte den från en Ixus 700 och bildmäsisgt, vet jag inte om det blev jättestor skillnad, dock så är fördelar:
* snabbare
* smartare autofocus
* bättre vid högre iso
* mindre
* filma i HD
Jag köpte också en IXUS 100 IS nyss och jag tycker det har hänt mycket sedan min IXUS 400. De nya kompakterna är ju nästan lika snabba som en gammal analog. Automatiken i den nya gör ju i princip alltid som jag vill. Kort och gott jag är skitnöjd. Just Ixus 110 var en av de modeller jag övervägde men till slut så var det storleken som avgjorde även om jag skulle viljat ha den extra vidvinkeln.
M
Majsilojsan
Aktiv medlem
Får jag fråga er som har en Ixus 100 om ljudnivån?
Min sambo köpte en Ixus 100 här i veckan, och när man startar den så surrar den en hel del, både i foto/video och visningsläget, har provat att stänga av IS-funktionen men "surret" kvarstår.
Ljudet är faktiskt så högt att det går in i mikrofonen vid videofilmning, så har inte de tidigare Ixusarna vi har haft varit, så nu undrar jag om era 100is också låter en del eller om man kan anta att det är ett måndagsex som vi har fått tag på?
Min sambo köpte en Ixus 100 här i veckan, och när man startar den så surrar den en hel del, både i foto/video och visningsläget, har provat att stänga av IS-funktionen men "surret" kvarstår.
Ljudet är faktiskt så högt att det går in i mikrofonen vid videofilmning, så har inte de tidigare Ixusarna vi har haft varit, så nu undrar jag om era 100is också låter en del eller om man kan anta att det är ett måndagsex som vi har fått tag på?
Melker Humala
Aktiv medlem
Får jag fråga er som har en Ixus 100 om ljudnivån?
Jag trodde faktiskt min var ljudlös men när jag läste detta så var jag ju tvungen att kolla. Jo min surrar också men jag måste i princip lägga den mot örat för att höra det. Jag har inte märkt ljudet på filminspelning men det använder jag inte mycket. Kanske om man filmar något där det är väldigt tyst då borde ju kameran skruva upp känsligheten på mikrofonen.