Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöra huvud Epson R2400?

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Petersson

Aktiv medlem
Har börjat få aningen ljusa ränder i skuggpartierna i utskrifterna från Epson Stylus R2400. Inte så farligt ännu men svärtan i skuggorna blir inte lika intensiv som på skärmen. Någon som har något tips? Hur kommer man åt skrivarhuvudena, eller vad gör man? Kan det vara någon kanal som geggat igen? Hur kommer man åt dessa kanaler?

Har börjat få aningen ljusa ränder i skuggpartierna i utskrifterna från Epson Stylus R2400. Inte så farligt ännu men svärtan i skuggorna blir inte lika intensiv som på skärmen. Någon som har något tips? Hur kommer man åt skrivarhuvudena, eller vad gör man? Kan det vara någon kanal som geggat igen? Hur kommer man åt dessa kanaler?

...funkade fint att välja annan pappersprofil
...kan även testa photo black istället för matte black - på blankt papper.

...funkade fint att välja annan pappersprofil
...kan även testa photo black istället för matte black - på blankt papper.

Om något färghuvud sätter igen så får du ränder. Fast det kan ara svårt att se ibland.
Alla Epson har ett kontrollprogram du kan köra och kolla att allt fungerar som det skall. Det finns på samma ställe som du har rengöringsprogrammet.

Om något färghuvud sätter igen så får du ränder. Fast det kan ara svårt att se ibland.
Alla Epson har ett kontrollprogram du kan köra och kolla att allt fungerar som det skall. Det finns på samma ställe som du har rengöringsprogrammet.

Jag har kört Epsons kontrollprogram och alla färger funkar som de ska!
Utskriften funkar klanderfritt...förutom på ett mindre ställe i slutet av ett a4. Om det kan vara någon vals som spökar? Kan man rengöra valsarna med någon form av rengöringsblad?
Epson tyckte även att jag skulle ominstallera drivrutinerna? Kan det vara något?

Jag har kört Epsons kontrollprogram och alla färger funkar som de ska!
Utskriften funkar klanderfritt...förutom på ett mindre ställe i slutet av ett a4. Om det kan vara någon vals som spökar? Kan man rengöra valsarna med någon form av rengöringsblad?
Epson tyckte även att jag skulle ominstallera drivrutinerna? Kan det vara något?

...Såg nu att jag besvarade en annan tråd som jag la ut igår...ursäkta.

Hej !
Jag använder detta.
http://www.ssclg.com/epsone.shtml
visserligen till en 2100.

Utskriften, kolla inställningen för usb-porten, sätt den till att buffra en hel sida innan
utskriften startas. (Windows ).
Kommer inte ihåg var den fanns, men det löste ett liknande problem för mej.

//MW

ANNONS
Götaplatsens Foto