Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reparation 55-200 i Lidköping?

Produkter
(logga in för att koppla)

baging

Avslutat medlemskap
Mitt 55-200 (ej VR) har fått sej en törn och behöver ses över eftersom det ligger något löst och skramlar i objektivet ;)

Finns det möjligen någon i Lidköping eller dess närhet som löser detta?

Ok, tack, får prata med dom så får vi se... Nån som vet ungefär vad det kan kosta att bara ta isär och sätta ihop det? Om det helt enkelt är värt att lägga ner jobbet på det?

Jag vet inte om expert är nått att lita på när det gäller objektivreparationer i lidköping iofs känns inte som dom har nån jätte koll på sakerna . och sen tror jag nästan att i många fall blir det brutalt dyrt att lämna in objektiv för reparation också

bumpe:88 skrev:
Fungerar det då trots att det skramlar?

Jodå, sådär kan man väl säga..... ibland låser den fokuseringen och ibland låser den zoomen :eek:
Skakar man lite på det så biten som skramlar omkring flyttar på sej så är det ok igen tills nästa gång.,
Man kan väl försöka förklara det som att yttersta "tuben" glappar nu, så det har väl fått en snyting misstänker jag ;)

Simonarvestrand skrev:
Jag vet inte om expert är nått att lita på när det gäller objektivreparationer i lidköping iofs känns inte som dom har nån jätte koll på sakerna . och sen tror jag nästan att i många fall blir det brutalt dyrt att lämna in objektiv för reparation också

Har samma känsla.... misstänker att dom skickar det till Nikon med felsökning/rep som följd...
Skulle väl bara vilja att nån som kunde kikade på det. Är det ngt som inte går att reparera utan att byta större detaljer är det kanske inte värt att trassla med det ekonomiskt sett??

Ok, tog isär det själv till slut, så den som undrar hur ett 55-200 ser ut inuti kan ju kika nu :)
Det var en plastdistans som gått sönder, så nu får jag väl se om den går att få som reservdel...

Bilagor

• 55-200_2.jpg
    55-200_2.jpg
    71.7 KB · Visningar: 117
ANNONS
Götaplatsens Foto