Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

repotage resa: Berlin

Produkter
(logga in för att koppla)

xendu

Ny medlem
Jag ska då åka på repotageresa till Berlin nu i april. Och jag hade tänkt att fota i berlin, jag skulle bara veta om någon vet vad jag kan ta kort på och om ni har några tips?

Berlin muren känns det som alla kommer att to kort på så snälla hjälp mig :)

okej stod mest om någon tågkryssning och jag ska vara i centrala Berlin :/ men tack för svaret :)

Gå ifrån stadskärnan och åk ut till någon annan stadsdel. Personligen skulle jag tips om Kreuzberg (ligger inte alls långt ifrån stadskärnan) som bebos av turkar och den autonoma vänstern. Mc.D har precis lyckats etablera sig i stadsdelen, frågan är hur länge de finns kvar då det finns ett stort motstånd mot dem bland de boende. De gillar sin falafel nämligen :)
Så det kanske du ska fota, om McD försvinner kan det ju vara kul att ha på foto.

Sen är det graffiti överallt, verkligen överallt och på de mest konstiga ställen. De har även en del väggmålningar som täcker hela fasader på hus. Finns ju ett gäng ockuperade hus i Berlin också. Det kändaste är kanske Köpi som ligger i Kreuzberg. Nu får man inte fota där, men om man smyger kanske det funkar. Kommer vara stora demonstrationer för bevarandet av detta hus i maj vill jag minnas då det är bestämt att det skall rivas.

Ta ett foto på alla scooters kidsen åker runt i också.

Berlin är en fantastisk stad.
Bestäm dig för ett ämne och håll dig till det.
Restaureringen av forna östberlin t ex, eller moderniseringen kring Brandenburger platz eller slotten i och ikring staden, eller välj bara en gata på måfå.
Kurfurstendamm borde hålla dig sysselsatt en vecka.

haha tack, kanske är ngt.. vill dock inte bli nerspöad xD men jag ska tänka på det, tack

Gunnar D skrev:
Berlin är en fantastisk stad.
Bestäm dig för ett ämne och håll dig till det.
Restaureringen av forna östberlin t ex, eller moderniseringen kring Brandenburger platz eller slotten i och ikring staden, eller välj bara en gata på måfå.
Kurfurstendamm borde hålla dig sysselsatt en vecka.

tack ska fundera på det och googla lite på det, tack

ANNONS
Götaplatsens Foto