Annons

Ryggsäck för 2 DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)

photographer

Aktiv medlem
Finns det någon bra ryggsäck som rymmer 2 st DSLR med monterade objektiv, exempelvis Canon Eos 40D + 17-55 2,8 IS och Canon Eos 1D Mk III+70-200 2,8 IS

Gärna plats för minst en 580EX II

Eller om man kan kombinera en ryggsäck med någon typ av väska att bära rund midjan.

Alla förslag mottages tacksamt,

//Peter

Det finns hur många som helst. Jag har själv Tamrac 7 som klarar två kameror med batterigrepp och påmonterade objektiv. Jag gillar inte att montera isär kamerorna när de ska ner i väskan.

Det finns hur många som helst. Jag har själv Tamrac 7 som klarar två kameror med batterigrepp och påmonterade objektiv. Jag gillar inte att montera isär kamerorna när de ska ner i väskan.

Precis vad jag heller inte gillar, toppen vore om man på något sätt även kunde ha motljusskydden monterade ;-)

Finns det någon chans att fixa det så vore det perfekt, givetvis vill man ha en stabil och säker lösning så utrustningen ligger bra på plats.

Vore kul att se lite bilder på hur ni "konfigurerat" era ryggsäckar alla ni som redan har 2 DSLR med objektiv monterade.

//Peter

Dörr Icebreaker medium rymmer det om man bygger om lite, så largemodellen borde svälja det bra.

Har aldrig provat själv, men jag skulle då rymma det i min medium.

Kör själv med en Kata HB 207. Visst är det väldigt stor men den rymmer satans mycket och är väldigt bekväm att bära. Får plats med:
D3an
1 SB 900
1 SB 800
14-24mm 2.8
24-70mm 2.8
70-200mm 2.8
15,4 tums laptop
diverse rengöringsprylar

med allt detta i väskan har jag fortfarande en del plats kvar.
Går på runt 2200 kr, tycker det är rimligt för den kvalité man även får.

På Tamrac Expedition 7 är det bara att trycka ner med motljusskydd och allt. Finns säkert motsvarande från Lowepro och Tenba med flera.

Okey ,det låter ju perfekt om man kan "trycka" ner två kameror med monterade objektiv och motljusskydd ;-)

Du har ingen bild på hur det ser ut , vore kul ;-)

Har samtidigt funderingar på en annan combo med 1 kamera i rygsäcken och en i någon typ av midjeväska, några tipps där ?

På det viset skulle man kunna hänga av sig ryggsäcken vid behov men samtidigt ha möjlighet att snabbt plocka fram kameran i midjeväskan.

//Peter

Kör själv med en Kata HB 207. Visst är det väldigt stor men den rymmer satans mycket och är väldigt bekväm att bära. Får plats med:
D3an
1 SB 900
1 SB 800
14-24mm 2.8
24-70mm 2.8
70-200mm 2.8
15,4 tums laptop
diverse rengöringsprylar

med allt detta i väskan har jag fortfarande en del plats kvar.
Går på runt 2200 kr, tycker det är rimligt för den kvalité man även får.

Visst har jag redan sett att det finns stora ryggsäckar som rymmer det mesta , men jag är mer på jagkt ett smidigt sätt att få plats med två DSLR med monterade objektiv och helst även motljusskydden finns plats för en eller två blixtar är det ett pluss.

Kanske kan man bygga egen "inredning" till en stor ryggsäck som fixerar utrustningen på ett bra sätt. tipps mottages tacksamt även på den punkten ;-)

Tamrac 7

är OK. Där åker K20:an med vertikalgrepp och Sigma 400 med monterat motljusskydd ner och det finns ändå plats för ett hus till med monterat objektiv.
Men jag antar att det är likadant med andra Ryggsäckar i den storleken, bara att välja en i högen.

lm

ANNONS
Götaplatsens Foto