Annons

Ryggsäck med platts för bärbara data.

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
Letar efter en ryggsäck som klarar en Canon 400D, batterigrepp, ett canon 100-400 L IS och med fack för bärbar data för ett reko pris. Gärna under 1000 Sek.

/Simon Brygg

Begagnad CompuTrekker (Plus) borde du kunna få för ca 1000kr. I övrigt är jag inte så påläst, tyvärr.

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5311

En sådan här har jag själv och får plats med:
Hus samt 1 objektiv (normalzoon)
1 telezoom
1 macro
Har fortfarande kvar en massa småfack för ex linser, laddare, extrabatterier, putstrasor, min blåsrengöring

Överhuvudtaget en jätterymlig ryggsäck, där du i ryggen får plats för din bärbara dator, iof beroende på storlek. Nu har jag inte storleken på min bärbara i huvudet, men tror den är 33-34 cm bred.

Det finns lite andra fack på utsidan, för exempelvis en tröja plånbok osv, samt en inbyggd regnsäck, du kan dra över alltihopa.

Jag har vandrat, rest och släpat på den en hel del och är jättenöjd med den.

och kostnaden bör ligga kring det du vill betala.

N i C skrev:
kanske en kata-103
finns för 1295 hos hegethorns

Verkar vara en schyst ryggsäck, men var gör man av matsäck och extrakläder? Inte för att Simon efterfrågat det, men för mig känns det som en självklarhet att det ska finnas. Har du själv erfarenhet av Katas väskor Niklas? Vore kul med ett utlåtande.

Epix skrev:
Har du själv erfarenhet av Katas väskor Niklas? Vore kul med ett utlåtande.

Jo, jag använder själv 103:an. Det är en riktigt skön ryggsäck att bära och jag gillar snabbluckan för bara kameran. Nackdelen är som du säger att den inte har så mycket plats för annat än kamerautrustning. Jag brukar inte släpa runt på laptopen så ofta när jag är ute i skogen och då går det bra att pula in regnjackan och någon macka där, fast det blir lite trångt. Jag har planer på att köpa till en sidoficka för att få lite mer plats. Fördelen med kataryggsäckarna är att det finns öglor o.dyl överallt för att sätta på extra saker.

En annan nackdel är att katan inte har midjebälte. Den är gjord för att användas ihop med flera delar (bröstväska och nån extra ryggdel) och midjebältet sitter på nån av de delarna. Om man ska bära långt eller tungt så bör man köpa till ett bälte också.

tänkte bara tipsa om en sida med många bilder på olika sorters kameraväskor:

www.cambags.com

den är inte så bra upplaggd men om man klickar på "bag type" i början så kan man välja ryggsäckar osv efter det.

Gersemi skrev:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5311

En sådan här har jag själv och får plats med:
Hus samt 1 objektiv (normalzoon)
1 telezoom
1 macro
Har fortfarande kvar en massa småfack för ex linser, laddare, extrabatterier, putstrasor, min blåsrengöring

Överhuvudtaget en jätterymlig ryggsäck, där du i ryggen får plats för din bärbara dator, iof beroende på storlek. Nu har jag inte storleken på min bärbara i huvudet, men tror den är 33-34 cm bred.

Det finns lite andra fack på utsidan, för exempelvis en tröja plånbok osv, samt en inbyggd regnsäck, du kan dra över alltihopa.

Jag har vandrat, rest och släpat på den en hel del och är jättenöjd med den.

och kostnaden bör ligga kring det du vill betala.

Denna jag kolla på och det får bli den som tar hand om min nya 400D med 100-400 L UMS IS gluggen.:D den ser grymt rubust ut och rymmlig och lite mat kan man alltid lägga i något av facken :D

/Simon Brygg

dokumentportfölj

Detr klassiska sättet att transportera bärbara data är ju en dokumentportfölj. Fast det beror ju på i vilken form datan är lagrad. Är det papper, digitalt på skiva eller är det kanske i en DATOR.

Kunde inte låta bli!:)

haha, ska jag var lite tråkig och paja det roliga då kan jag säga att jag behöver ha med datan när jag är ute och fotar då jag kan vara ute i flera dagar och vara på resande fot och fota och då är det svårt med 1GB:s minne. Som ska åka Europa runt till sommaren och fota på alla stora internationella flygplattser och då är det skönt med en lättburen ryggsäck och då är datan även ett måste.

/Simon Brygg

Re: dokumentportfölj

Tonyeagle skrev:
Detr klassiska sättet att transportera bärbara data är ju en dokumentportfölj. Fast det beror ju på i vilken form datan är lagrad. Är det papper, digitalt på skiva eller är det kanske i en DATOR.

Äntligen nån som störde sig. ;)

Re: dokumentportfölj

Tonyeagle skrev:

skit, du slog mig - skulle precis kommentera det

men som sagt - en cd-skiva i handen borde duga för att få med sig din bärbara data

Flightspotter89 skrev:
Denna jag kolla på och det får bli den som tar hand om min nya 400D med 100-400 L UMS IS gluggen.:D den ser grymt rubust ut och rymmlig och lite mat kan man alltid lägga i något av facken :D

/Simon Brygg

Det jag kan uppleva ev negativt med den är väl att när man stoppat ner datorn i ryggen på säcken.. så känns den lite obekväm att bära länge.. för Det gör ju att sidan som du har mot ryggen, är platt och hård (datorn)

Jag har haft matsäck nerpackad i den inkl min kamerautrustning och regnjacka.. så som sagt.. den är rymlig

Istället för att starta en ny tråd så hoppar jag in här och frågar om råd om ryggsäckar.

Har idag en axelväska från lowepro som är riktigt bra men det blir för tungt med 5-6 kg på en axel under en längre period, letar därför efter en passande väska. Väskan ska vara skön, bra, lagom stor (gärna plats för tröja eller liknande). Kollat lite på Dakines Sequence med kamerablock och LowePro S&F Rover Aw II.

Har idag: KM 5D, 70-210mm f/4, Sigma 24-70/2.8, 50/1,4, 90/2,8 macro, blixt +en massa tillbehör.

Någon som har ett (eller flera) bra förslag? :)

De gånger jag behövt ALLT med mig, dvs. kläder, mat, dator, kameraprylar, stativ osv osv. har jag kört ner allt i min Bergans vandringssäck helt enkelt! Dvs. den "vanliga" kameraväskan rätt ner i det stora facket, tillsammans med datorväskan och allt annat. Dock vadderat med skumgummi mellan allt. Inte det ultimata, men har fungerat klanderfritt!

ANNONS
Götaplatsens Foto