Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Rykte: Canon gör mini-system

Produkter
(logga in för att koppla)

ErlandH

Aktiv medlem
Enligt ett rykte publicerat på www.canonrumors.com ska Canon tillverka en liten systemkamera med elektronisk sökare och mindre sensor, i stil med Panasonic GH1 (fast lite mindre sensor). Tre objektiv: 12-36 mm, 36-166 mm och 15/2.4 "pannkaka". Adapter för vanliga EF- och EF-S-objektiv, förstås.

Den ser ut som en enögd spegelreflex med spegel och prisma, tycker jag. Och med bildstabilisering i huset.

Olle

Jag har inte hittat några bilder, men att man skulle göra en kamera med spegelhus men mindre sensor låter inte speciellt troligt. Finns inte mycket att vinna på det.

Jag har inte hittat några bilder, men att man skulle göra en kamera med spegelhus men mindre sensor låter inte speciellt troligt. Finns inte mycket att vinna på det.
Det kan jag hålla med om, men de enda bilder jag ser på din länk är två teckningar av en spegelreflexkamera.

Olle

Teckningarna kommer från patentansökningar och har, såvitt jag förstår, inte så mycket med en eventuell Canon X1 att göra. Ryktet om mikro-Canon står två poster längre ner.

Nu när du nämner Canon X1 hittar jag en ruta med den texten. När jag klickar på den får jag upp en sida med en forumtråd. Tyvärr med ljusgrå text på ljus botten. Inget mina gammelmansögon klarar att läsa. Kanske beror det på att min version av IE är gammal. Den fungerar dock på alla andra sidor jag varit in på.

Olle

ANNONS
Götaplatsens Foto