Annons

Sälja bilder via mostphoto eller Shutterstock tex

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik68

Aktiv medlem
Är det någon som har någon erfarenhet av att sälja bilder via tex Shutterstock eller någon annan sait?Man har ju mycket bilder ligger på hårddisken till ingen nytta och kunde man få in lite pengar till ny fotoutrustning så vore det ju väldigt trevligt.Vad har ni för erfarenhet och åsikter om det.
 

nitr2ox

Aktiv medlem
Laddade upp mina första bilder till mostphotos.com igår, får väl se vad det kan ge. Men är mycket intresserad av att höra åsikter från andra, någon som faktiskt har lyckats sälja bilder?
 

Sebee

Aktiv medlem
Har haft bilder uppe i 3 månader eller nåt, inte ett enda mail har ja fått.. O andra sidan kanske inte så snygga bilder då antar jag?

Värdelöst.. :D
 

Goodfellah

Avslutat medlemskap
Jag har ingen erfarenhet av dessa typer av sajter. Så egentligen så borde jag inte yttra mig. Men det är lagligt att spekulera, det fina med yttrandefrihet.

Jag tror, att om man skall tjäna pengar på en sådan typ av sajt, skall bilderna hålla enormt hög kvalitet. Och jag tror dessutom inte att det är speciellt bra arvoden när man väl får någonting sålt. Det finns en mellanhand som skall tjäna på att ha sajten (har ej läst avtalet för sajten, dom kanske får sin hacka från annat håll vad vet jag).

Jag tycker personligen inte det är ett bra sätt att bygga upp nått. Satsa på att utveckla fotograferingen och tjäna pengarna på publicationer, reklam eller andra jobb. Sen skadar det väl inte att lägga ut nått,men jag tror inte att gammla bilder "som ligger och skräpar" på din dator kommer att generera någon vinst på en dylig sida, i sånt fall hade du redan fått dom sålda om dom vore av den kalibern.

Bara spekulering från mitt håll.
//Varro
 
ANNONS